Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Chyba
  • Cannot find macro file : /home2/gryfairca96e/html/plugins/content/rokdownloads/rokdownloads.ini
GRYF P27 Tisk Email

ImageDvousedadlový celokovový lehký sportovní letoun, navrhovaný primárně pro cross-country lety – se snadným nastupováním a extrémním výhledem z kabiny a polohou křídel umožňující pilotu pocitově srůst s letadlem v jeden celek.
Navrhován podle Evropských předpisů pro UL letadla a US předpisu LSA.

Gryf P27 je celokovový středoplošník s lepenou a nýtovanou primární konstrukcí z duralových plechů, svařovanou bezpečnostní klecí kokpitu z ocelových trubek a kompozitní karosérií, dodávající letounu nejen potřebných aerodynamických vlastností , ale současně stylingu animální přirozenosti :o)

 

Image

ImageTrup má jednoduchou celokovovou páteřovou konstrukci.
Páteřová duralová trubka 120x2 vytváří základní nosník pro uchycení veškerých podsestav trupu:




  • motorové lože svařované z ocelových trubek je nanýtované na páteřovou trubku vepředu a tvoří základ pro požární přepážku . Součástí konzoly motorového lože je i konzola příďového podvozku
  • bezpečnostní klec kokpitu svařovaná z ocelových trubek je uchycena svorníky mezi požární přepážku a příčný nosník trupu.
  • krabicový příčný nosník trupu, snýtovaný z duralových plechů a profilů je nanýtován na páteřovou trubku za pilotními sedadly, a pokračuje trojúhelníkovým vyztužením až za úroveň odtokové hrany křídla. Příčný nosník se závěsy křídla po stranách a závěsy podvozku zespodu je zároveň pevnostní částí centroplánu křídla.
  • Na svém zadním konci má páteřová trubka nanýtován kýl a závěsy klasického stabilizátoru.
  •  

    Kompozitní karosérie trupu s táhlými přechody do křídel vytváří přirozený aerodynamický tvar – ačkoliv jde o celokovový letoun, naše snaha je dodat mu vzhledu dobře tvarovaného laminátového. Jednodílný překryt kabiny, otevíraný dopředu je po odjištění otevírán plynovými vzpěrami. Spolu s dopředným šípem středoplošného křídla umožňuje nekompromisní výhled.

    Náběžná hrana křídla je v pozici Tvých paží, takže se můžeš cítit skutečně

    ..... Like the Bird.

     

    Celokovová poloskořepinová KŘÍDLA s hlavním nosníkem snýtovaným klasickými nýty a zbytkem trnovými nýty z duralových plechů , L profilů a lisovaných žeber jsou vybavena integrálními nádržemi.

    ImageKřídla používají vztlakový 17% LS profil a jsou opatřena klasickými křidélky zavěšenými na klavírovém závěsu na horní straně pomocného zadního nosníku. 60% klapky s 15o a 30o polohou jsou zavěšeny na spodní straně zadního nosníku rovněž v klavírovém závěsu. Křídla jsou demontovatelná pro delší hangárování v menších prostorách, nebo pro transport.

    Vodorovné ocasní plochy stejné technologie jsou celokovové, klasické , s profilem NACA 0012, zavěšené na 4 čepech přímo na konzolách páteřové trubky - a demontovatelné po odjištění dvou matic.

    Výškovka je vybavena elektricky ovládaným trimem.
    Směrovka je ovládána řídícími lany v kluzných plastových trubkách.

    Tříkolý PODVOZEK s řiditelným příďovým kolem a kompozitní nohou hlavního podvozku používá kola 16x4”.
    Hydraulické diskové brzdy jsou ovládány centrální pákou, nebo ( na přání ) separátními šlapkami na pedálech levého pilota.

    ZÁKLADNÍ DATA:

     

    • Rozpětí 9,8 m
    • Délka 6.3 m
    • Výška 2,3 m
    • Plocha křídla 11,5 m2
    • Prázdná hmotnost 295 kg
    • Max. vzletová hmotnost 472,5 kg
    • Max. vzletová hmotnost LSA 600 kg
    • Motor ROTAX 912, UL – 912 ULS
    • Max. výkon 80 SHP - 100 SHP by 5800 rpm
    • Max. nepřekročitelná rychlost VNE 250 km/hod
    • Max. rychlost horizontálního letu VC 210 (225) km/hod
    • Pádová rychlost 70 km/hod
    • Pádová rychlost s klapkami 62 km/hod
    • Max. stoupání 5 (7) m/s

     

    Image

    Image

    Historie vývoje GRYF P27 :

    Poté co jsme ukončili vývoj prvné verze Skyboye, jeho výrobce vybral z předložených studií k dalšímu vývoji P11 - projekt se stejnou technologii a řadou identických podsestav a detailů. Chtěli jsme vyvinout a postavit prototyp P11 přímo GRYF klubem - a po spuštění sériové výroby používat tento námi vyrobený prototyp pro klubové aktivity. Tehdy šlo o hobby práce během našeho zaměstnání v LETu Kunovice.

    ImageJenže čas přinesl finanční problémy zadavatele ( ó jak časté ), mnoho nedorozumění ( raději no comment ) - a nakonec změnu ve vlastnictví firmy. Nový vlastník Interplane s.r.o. Ralph Mandarino ovšem ztratil zájem o tento nedokončený projekt, překračující tehdejší americké UL-trainer limity, a podepsal s námi smlouvu o zmrazení projektu na několik let aby měl možnost vyhodnotit jeho prodejnost na trhu USA jako kitu, mezitím než mu upravíme Skyboye pro US trh.

    Ten čas už odplynul, po úpravě Skyboye jsme se podíleli na rekonstrukci Ravena k použitelnosti - a vyvinuli UL a LSA letounek MD3 Rider pro firmu FLYITALIA.

    Takže bychom si rádi konečně dodělali náš původní projekt středoplošníku se snadným nástupem a netypickým výhledem - využívajíc veškeré zkušenosti získané z našich vývojů v posledních letech, spolu se zapracováním veškerých možných pozitiv, které přinesly změny v Europských a US předpisech pro lehká letadla.

    Jelikož žádná firma zatím neprojevila vážný zájem o tento letounek, rádi bychom jej dokončili jako naši hobby práci, i když několik zájemců o jeho sériovou výrobu, dealerství i stavebnice už se našlo. Jenom se zdá že čekají až se nám to podaří dostat do vzduchu.

    V GryfMagazínu - GRYF Magazine můžete průběžně sledovat nakolik se nám daří dostat naše ideály do reality.

    Doufáme, že hobby přístup může tomuto letounu dodat více osobitosti. Víme že P27 není moc typický, ale je tvořen se záměrem vyzkoušet si jak by taky mohl vypadat letounek pro naše vlastní vyžití ...

    Snad proto Skyster může být zajímavý i pro někoho jiného