Gryf P27 už můžeme létat sami Tisk
Napsal uživatel Gryf design   
Neděle, 11 Prosinec 2011 00:00

8. prosince jsme dostali technický průkaz Gryfa P27 - takže si můžeme dopřát konečně nějaké letové hodiny i sami ...

Po dlouhých testech s rozličnými turbulátory, které sice většinu buffetingu vyřešily ale nikdy nebyly ideální, jsme nakonec přistoupili ke změně tvaru zadní části trupu. Krok za krokem jsme nakonec vyřešili nejen problém buffetingu, ale i zlepšili rychlosti našeho nového typu letadla .

Testy potvrdily, že jsme dosáhli svých záměrů - návrhu UL a 600kg E-LSA letounu se vztlakovým profilem a jednoduchou klapkou, zaměřeného na jednoduchý přístup bez lezení na křídlo, enormní výhled z kabiny a dobrou stabilitu  ...

Pro další úpravy a testovací lety jsme letoun přemístili na letiště Kunovice, do hangárů jednoho z Gryfáků Tondy Machaly. Postupně jsme tam prováděli jednotlivé úpravy tak abychom z našeho dítka dostali co nejvíc ...

1. září  -   Mirek Janák připravuje letoun k prvnímu letu se zvětšeným objemem zadní části trupu

Veronika a Marián Mečiar - Aerosspool CZ ... pomohli s řadou drobných problémů  ...

Jejich kompozitový Aerospool CZ Classic parkuje vpravo za Gryfem ...

První testy s letadlem se zvětšeným truoem vzadu byly létány zalétávačem Radkem Surým ... Veliké díky !!!

13. září - letiště  Kunovice

... a finální tvar už byl zkoušen Radkem Škvařilem  -  na fotce z kamery za letu lze rozpoznat nejen že si už bavlnky daly říct, ale i všechny změny, které jsme na tvaru zadní části trupu provedli  ....

14. říjen 2011 - k dalšímu testovacímu letu

Návrat z posledního  testovacího letu , po kterém letoun potvrdil správnost všech úprav - a mohl tak získat  LAA technický průkaz Z.

S pomocí Gryf klubáka Mariána Rydla a mechanika Pavla Taláška jsme doufám odhalili i "ducha" v elektrickém systému ...

Gryfáci  Marián Rydlo a Jiří Vychopeň potom co je duch polapen . Horkovzdušný balon na pozadí napovídá o večerních hodinách...

Pak jsme přesunuli prototyp do dílen na letišti Senica , tabychom vyměnili prototypový tvar zadní části trupu za finální, plynulejší  provedení ze skelného laminátu

2. listopadu - Bohuš Závodný finalizuje novou zadní část trupu klasickou laminátní technologií - takže nakonec bude mít trup daleko plynulejší tvar, než prototypový kus, odleaděný za letu během testů ...

- takže 11tého prosince  už jsme si mohli tohle provedení otestovat za letu - a zalétávací pilot Radek Škvařil nás tak mohl zaučit jak létat svůj vlastní letoun sami. Bohuš Závodný - a jeho první let v P27.

 

Během dalšího vývoje  bychom rádi překonstruovali hlavně ocas Gryfa P27 - z plátnem potaženého ocasu P11, použitého pak na amerických verzích Skyboyů na celokovový, lepený a nýtovaný z duralových plechů ( technologie MD3 Ridera),  nejdříve ale zvětšili palivovou nádrž a doplnili prvky k našemu osobnímu létání.

Kdyby to chtěl někdo sériově vyrábět, chtělo by to ještě upravit některé technologie, které by mohly udělat letadlo jednodušší na výrobu a lehčí ...