Zdeno Petira o svém Gryfovi v roce 1996 Tisk
Napsal uživatel Zdeno Petira   
Čtvrtek, 22 Prosinec 2005 22:40

českyPravidelně se zúčastňujeme sletů a aerosalónů v Jihlavě, v roce 96 např. sletu v Olomouci a Frýdlantě. I tam vytěžil letoun ze svých dobrých letových vlastností první dvě místa v soutěži na přesnost přistání. V rukách dobrého pilota umí totiž vzlétnout na 45 m a přistát na 20m do úplného zastavení. Dokázali jsme se také vyšplhat do výšky 4700m za pěkného podzimního odpoledne.

V současné době moderních a rychlých Fascinejšnů neexistuje u nás lepší ultralajt, který dokáže splnit sen nádherného pomalého, s přírodou a vzduchem spjatého letu. Ale přesto dokážeme v naprosté pohodě uletět bez přistání vzdálenost kolem 270 km.

Bylo vyzkoušeno také nejrůznější praktické využití - při hledání ztracených modelů při modelářských soutěžích, při focení kruhů v obilí - hledání nevysvětlených jevů, či UFO. Provozujeme celou roční dobu a na dotaz, jestli nám není zima odpovídám - motocyklisti jezdí i na podzim a někteří blázni i v zimě (jako my) a nejezdí v košili s krátkým rukávem. Musí se obléct.


Zdeno Petira a Karel Gavenda, Gryf ULM-1 OK-ZUR 04. Zalétán 18.11.1994, k 12/96 nalétáno 350 hodin. Stavěn Zdeno Petirou (členem Gryf klubu Uherské Hradiště ) od roku 1991 podle originální dokumentace. S Rotaxem 447, čtyřlistou vrtulí Justra, kapotáží podvozku a po celkovém doladění létá i pod 8 l/hod. Hangárován na letišti Kunovice.


Zdeno Petira Nightflyer