Líbil by se Vám Shark s Rolls-Roycem? Tisk
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Středa, 17 Září 2008 00:00


16. září se v dílnách COMP-LETu objevil jeden angličan, připravující vývoj vírníku s motorem RR300, poté co našel na webu SHARKa -jehož kokpit a větší část trupu se mu zdála být přímo ideální pro využití na jeho projektu.

Když jsme zaregistrovali potřebu se vyjádřit k zástavbě motorů Rolls-Royce do letounu Shark, nedalo nám to nespočítat výkony zesílené UL verse letounu s instalovanými 300-450HP motory Rolls-Royce. Není to až takový nesmysl, turbovrtulové motory nejsou až tak těžké, problémy přináší jen výkon a spotřeba. :

Pro turbovrtulový Rolls-Royce M250 nám aerodynamici spočetli při vzletové hmotnosti 600 kg a standardních podmínkách MSA, včetně výkonů v letové hladině FL120 (12,000 ft) :

Max. trvalý výkon motoru:

H= 0 TAS = 470 km/h

FL120 TAS = 515 km/h

Cestovní režim :

H= 0 TAS = 440 km/h

FL120 TAS = 490 km/h

Ještě si vzpomínáte na doby kdy aeroklubáčtí piloti nazývali ultralajty "hadraplány" ?