20 let po záletu L610 Tisk
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Úterý, 06 Leden 2009 22:18


30-tého prosince 2008, Albert Orlita zorganizoval setkání zůčastněných na vývoji L610 - abychom pietně oslavili dvacetiny jejího prvního záletu

Chcete-li vidět více snímků z této akce, mrkněte se na galerii Petra Štěrby

Chcete-li vědět více o historii L610 , přečtěte si v roce 2008 aktualizovaný článek Alberta Orlity

 

Chcete-li vědět více o původním výrobci L610 , navštivte webové stránky LETu Kunovice . Nezkoušejte na nich nalézt L610 mezi jejich výrobky. Po 1989 takzvaný "velký letecký průmysl" nedostal do prodeje do dnešního dne ani jeden z vyvíjených letounů - a to přes miliardy Korun, investovaných do vývoje z kapes daňových poplatníků.

 

Srovnej si tyhle dvě letadla : Produkt "velkého leteckého průmyslu" nás stál podle některých údajů tisku kolem 7-9 miliard Kč. Čili každý z nás včetně kojenců na tohle přispěl tisícovkou. Nikdy necertifikován, jediný kus nebyl prodán zákazníkovi.

Na vývoj českých UL a LSA letadel - ve kterých patříme mezi nejlepší na světě - nepřispěl stát snad ani korunou. Desítky typů ve výrobě, stovky letadel prodaných každý rok...

Na většině z nich se nějakým způsobem podíleli odborníci, kteří se vyučili na programu L610. EuroStar , Skyboy a Sova se na trh USA dostaly společně už před deseti lety. MD3 Rider, SportCruiser a řada dalších nesou podpisy řady přátel se kterými jsme se v LETu dlouhá léta setkávali...

Takže přez vyšumělé miliardy - vlastně bychom měli kapitánům českého leteckého průmyslu poděkovat. Kdyby velký letecký průmysl fungoval, těžko by se našlo tolik špičkových a zkušených odborníků kteří by investovali svůj čas do vývoje stále dokonalejších lehkých sportovních letadel ...

Není to ... paradox ?