NEXT-Aircraft míting ve Vogheře : MD3 Rider je možná zpátky |
![]() |
Napsal uživatel NEXT Aircraft |
Sobota, 02 Červenec 2011 17:45 |
Podle slov Roberto Treppiediho chce firma nejdříve vyrobit malou sérii letadel z podsestav které získali po zkrachovalé firmě Flyitalia, a do té doby připravit jeho upgrade . Firma Next aircraft / Eurocharter Srl nás pozvala k jednání o přípravě standardní sériové verze letounu MD3 a jako poradce v souvislosti s opětným spuštěním sériové výroby - aby eliminovala nesmyslné kroky a úpravy letounu bývalého vedení firmy Flyitalia - které udělaly z jednoho z nejlepších hornoplošníků na trhu hračku pro majitele firmy - bez jakýchkoliv zkušeností z leteckého průmyslu. Podle současných domluv máme připravit nejen sériové provedení pro rok 2012 ( s využitím subdodavatelských kontaktů a technologií firmy) - završené dodatkem k typovému certifikátu, ale i řadu dalších změn, které by dostaly Ridera opět na místo na trhu UL a LSA které mu během výroby v Hluku náleželo. Létat 222 km/hod v 1,17m kokpitu , startovat a přistávat na 100 metrech, doletět 1000 km - s 300kg platícím zatížením pro LSA ( ELSA LAA) verzi - to stále není zlé. Línější hromadně vyráběná konkurencie má platící zatížení o 50 až 80 kg nižší. Nové MD3 Ridery budou vyráběny v Itálii v prostorných nových halách , na letišti Voghera kousek pod Milánem. Firma zvažuje finální montáž na různých místech světa - v Brazílii, USA ... a třeba i u nás. Pro 600kg ELSA verzi by to mohlo být zajímavé. Druhý den setkání ve Vogheře NEXT-aircraft podepsal dealerskou smlouvu s firmou Allgäu UL – Trade pro Jižní Německo, Rakousko a Švýcarsko . Zároveň byly domluveny úpravy speciální G verze pro německé zákazníky, která by plnila požadavky Německých předpisů pro UL . Po jejich ověření by tyto změny měly být pokryty dodatkem českého typového certifikátu . Tož - příští rok může přinést skutečně příštího ( NEXT) MD3 Ridera . |