Náhodný obrázek

Matějka and Henč stayed by Skyboy and Interplane creating

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Novinky Shark TAS rychlosti - 350 km/hod s Rotaxem 914 ?
Shark TAS rychlosti - 350 km/hod s Rotaxem 914 ? Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Sobota, 24 Prosinec 2011 13:48

Od prvních výsledků letových zkoušek jsme dostávali dotazy kdy tam namontujeme Rotax 914 - a od počátku jsme to moc nepodporovali, s tím že se k tomu vrátíme až někdo bude potřebovat provozovat letadlo ve větších výškách  ...

Ale zrovna se objevil zákazník který používá letadla pro velmi specifické účely - a tak nám nezbylo než si nechat spočítat jaký by měla instalace Rotaxu 914 na TAS rychlosti ve větších výškách - a nestačili jsme se divit !!!

Skutečně - instalace  Rotaxu 914 nemá význam v menších výškách, kde se běžně používá většina UL letounů, pro větší hmotnost, složitost a nárůst ceny letadla s tím spojenou - a pokud by se nepodařilo zastavit dmychadlo do stávajícího plynulého tvaru čumáku, bambule dmychadla by určitě vedla k částečnému zhoršení aerodynamického tvaru - a tímpádem co by se získalo na tahu, prodělalo by se na odporu.

Ale

v letové hladině  10 000 ft dělá rozdíl TAS rychlostí kolem 50 km/hod - a maximální rychlost v horizontu ve   20 000 ft se blíží  350 km/hod !!!

Ačkoliv jde o teoretické analýzy, - obávám se že nakonec nezbyde než se podřídit tomu co  Shark nabízí.

Potenciál TAS rychlostí spočtený pro Rotax 912 ULS a přeplňovaný Rotax 914 - pro 472,5 kg ultralighta i 600 kg E-LSA :