Description:
V letech 2000-2003 malý vývojový tým Letecké Továrny sro Prahaâ??Letřany (který jsem měl tu čest vést) překonstruovával malý létající náklačáček Raven 257 pro 800 kg nákladu, nebo 8 pasažérů k reálné použitelnosti. Když jsme došli, letoun byl totiž schopný dopravovat jen dva piloty a polovinu paliva v nádržích (výkony, stoupačky, hmotnost). Podařilo se nám letadlu nejen výrazně snížit prázdnou hmotnost , ale hlavně průběžně zlepšovat jeho bednoidní aerodynamiku.
První zálet tvarově upraveného prototypu byl proveden na jaře 2002 - a plně ověřil správnost námi navržených změn.
Přestože některé tvarové a koncepční úpravy majitel firmy nepovolil, letoun se stal použitelným, a předpokládaná úspora hmotnosti dosahovala přes 200kg.
ačkoliv hlavní část teoretických prací pro jeho certifikaci byla v roce 2002 hotova (včetně většinou zcela nové konstrukční dokumentace ) a ověřovací prototyp potvrdil naše konstrukční a koncepční změny, majitel LT nebyl schopen vytvořit podmínky pro dokončení a certifikaci letounu v reálné době. Vývojový tým se rozpadl a o pět let později je prototyp stále v zalétávacím programu.
- prototyp v podstatě se nelišící od stavu ve kterénm jsme jej zanechali (krom jména - teď je to Corvus , aby byla alespoř nějaká změna.
Jaro Dostal (foto by Jukl, 2002)
File size of the original picture:
128,51 KB (1194 x 865 px)
Comments for this picture
There are not any comments for this picture yet.