Náhodný obrázek

Fantasy

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Články Cielo e Volo - Ozzano 2005
Cielo e Volo - Ozzano 2005 Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Neděle, 05 Červen 2005 00:00

Na aerosalónu Cielo e Volo v Ozzanu poblíž Boloně bylo 4. a 5. června už možné spatřit šest Riderů - od upraveného prototypu až po letouny se sklápěcím křídlem či dvojitým ovládáním plynu. Přímo na stánku FLYITALIA s.r.l. se tak sešly tři Ridery v česko-italských barvách, ostatní parkovaly na odstavných plochách pro návštěvníky. Firma vystavovala současně i Dynamiky s pevným i zatahovacím podvozkem.

Mně osobně se ovšem nejvíce líbil zákaznický Rider 006 v barevném provedení blízkém celokompozitnímu letounu. Tady ve srovnání s nepoměrně dražším CT.

Rider v.č. 008 čekající na tankování.

Co jiného nás zaujalo v Ozzanu:

Italské předvádění omezené "jen mírnými obraty do 90°" se v praxi nepříliš setkávalo s realitou. Na zemi UL-akrobatický: letoun C26 Pino Cirimeleho (www.avioportolano.it)

â?Śa za ním česká Samba XXL.

Domácí celokovový hornoplošník DF2000 firmy CA - Coavio (www.coavio.com) se tu také představil v několika kusech.

Domácí prodejní leader TECNAM presentoval svoji letošní novinku - bezvzpěrový hornoplošník P2004 Bravo, předvedenou poprvé na Aero 2005 ve Fridrichshafenu. V detailu propracovaná konstrukce, jako všechny TECNAMy viditelně cílená na solidnost až robustnost.

Italskou specialitou je nadměrný výskyt UL vírníků, ale také občasný letounek neuvěřitelných kombinací - jako tady kombinace bambulovitě Bellovské kabinky s přehršlí trubkové konstrukce nějak propojující křídla a ocasní plochy.

Superlevný letounek FLYLAB - jakoby historické Tucano, vybavené "vrtulníkovou" bublinou kabiny je další specialitou na Italském menu - zřetelně se stejnými geny.

Eurostar předváděný špičkovým pilotem a zástupcem Kunovického Aerotechniku Davide Burejem.

Německý Impulse, pohledný ale doposud "bez šťávy" se představil s faceliftovanými kryty motoru - a moc mu to slušelo!

Amfibie jsou trošku mimo zájmu českých pilotů; tahle kompositní, na zemi zarážející spoustou viřičů na přeobleném trupu ale docela létala.

Poprvé jsem tu viděl nejen na fotce český Skylark Váhalíkovy firmy DOVA.

O českém dolnoplošníku Alto jsem doposud věděl jen z doslechu. Zřejmě si musíme začít zvykat že se více o českých výrobcích dozvíme v zahraničí.

Itálie pro mne před léty vždy znamenala letouny Sky Arrow. V době Skyboye mi připadal příliš drahý. Je s podivem, že se letoun udržel v nabídce deset let - bez viditelnější změny.

Dost lidí tu zaujala UL verse Jaku "z druhé světové".

Ale srdce technika zaplesalo ani ne tak nad dvouplošníčkem Renegade (kategorie Experimental) jako nad jeho pohonnou jednotkou - australským čtyřtaktním hvězdicovým sedmiválcem Rotec. 130HP, 108 kg. Bohužel trošku moc kilo pro dobrého ultralighta.

Jinak v Itálii létají už většinou UL letouny blízké větším sportovním letounům - S.G. AVIATION STORM, Rally 105, FLYEVOLUTION SG Beluga, Alpi Aviation Pioneer 200 a Pioneer 300, Corivi aviation Vulcan C100, FLY SYNTHESIS STORCHy a TEXANy, VM-1 Esqual, Eurofly Star Light FB5 a Flash, Eurostar, TL-2000 Sting Carbon, Zlín Aviation Savage, atd. - tak jako loni

Jen Fascinationy, Sovy jsou ale od loňska vidět už jen na parkovišti hostů. Tehdy jsme doufali, že v následujícím rokem budeme moci naši nabídku rozšířit. Jak už to bývá všechno je jinak, na druhé straně členové týmu jsou podepsání pod několika novými typy letadel, jen v Itálii budeme muset najít nové dealery.