Napsal uživatel Jaroslav Dostál
|
Středa, 13 Říjen 2004 00:00 |
003 byl testován na početní zatížení v přípravku : - Zadní část trupu na početní zatížení od krutu - Zadní část trupu na max. provozní zatížení boční
Všechna tato zatížená byla provedena zatíženími přesně naváženými pytli s pískem, jejich hmotnosti byly kontrolovány na přesných digitálních vahách. Boční síly byly zaváděny vahadlovým systémem, na němž byly navážená zatížení realizována lany přes kladky na zatěžovacím přípravku. Měření deformací bylo prováděno standardními měřidly. Závěr - všechny prvky vyhovčly bez trvalých deformací po početním zatížení mimo zadní části trupu. Ta vydržela bez trvalých deformací do 100% max. provozního zatížení, po početním zatížení se objevily trvalé deformace v rozsahu možných chyb měření. Jelikož maximální zatížení a deformace vycházely ze symetrického zatížení, pokračovalo se se zvyšováním zatížení do 103%. Přestože konstrukce splřuje požadavky předpisu, bylo rozhodnuto o přepočet a posílení kritických částí na 120% u dalších sériových letadel. Zatížení ocasu máme ovšem zároveř počítáno na VD 300 km/hod, abychom je mohli beze změny použít i na předpokládaných výkonnějších variantách letounu.
|