Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Asistence LAA při slepení prvního křídla letounu Shark |
Napsal uživatel Jaroslav Dostál |
Neděle, 18 Leden 2009 13:43 |
9. ledna byl Jiří Vychopeň - technik LAA pozván jako dohled ke slepování prvního křídla SHARKa - spolu se členem technické komise LAA Mariánem Mečiarem a statikem Ludvíkem Bedřichem : Při svém rozměru nevypadá 2,6 kg klapky špatně.
První složení trupu "nasucho" s kompletními interierovými panely připomíná lepení kitů plastových modýlků - jen trošku ve větším měřítku.
Kontrola nosníků křídla před na lepením horního potahu - a ohraničení lepících ploch samolepícími pásky pěnového těsnění proti přetékání Epoxy. Pak se okolní plochy chránily proti přetékajícímu Epoxy červenými foliemi nalepenými pod lepený spoj ...
...pak se nanesla tentá vrstva zahuštěné pryskyřice na všechny spojované plochy.
Tahle technologie vypadá dost podobně jako zdobení Vánočního cukroví cukrovou polevou.
Poslední vrstvičku dostaly styčné plochy křidélka v protější formě - pro slepení kořenového žebírka křidélka.
Obě strany křídla - stále v negativních formách - jsou zavřeny a stlačeny dohromady šrouby kolem obou rámů forem .
Další den bylo levé křídlo vytaženo z forem a poprvé složeno s klapkou : Závěsy klapek jsou vytvořeny tak aby v zavřené poloze vytvářely společný nedělený aerodynamický profil ... Zatím jsme navážili na prototyp velmi pěkných 16,65kg. Ale ještě bez vybavení řízením a elektrikou, zavětrání klapky a vytmelení 50litrových integrálních nádrží. |