Náhodný obrázek

Shark at AERO Friedrichshafen 2009

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Novinky Asistence LAA při slepení prvního křídla letounu Shark
Asistence LAA při slepení prvního křídla letounu Shark Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Neděle, 18 Leden 2009 13:43


9. ledna byl Jiří Vychopeň - technik LAA pozván jako dohled ke slepování prvního křídla SHARKa - spolu se členem technické komise LAA Mariánem Mečiarem a statikem Ludvíkem Bedřichem : Při svém rozměru nevypadá 2,6 kg klapky špatně.

 


První složení trupu "nasucho" s kompletními interierovými panely připomíná lepení kitů plastových modýlků - jen trošku ve větším měřítku.


Kontrola nosníků křídla před na lepením horního potahu - a ohraničení lepících ploch samolepícími pásky pěnového těsnění proti přetékání Epoxy.

Pak se okolní plochy chránily proti přetékajícímu Epoxy červenými foliemi nalepenými pod lepený spoj ...


...pak se nanesla tentá vrstva zahuštěné pryskyřice na všechny spojované plochy.


Tahle technologie vypadá dost podobně jako zdobení Vánočního cukroví cukrovou polevou.


Poslední vrstvičku dostaly styčné plochy křidélka v protější formě - pro slepení kořenového žebírka křidélka.


Obě strany křídla - stále v negativních formách - jsou zavřeny a stlačeny dohromady šrouby kolem obou rámů forem .

Další den bylo levé křídlo vytaženo z forem a poprvé složeno s klapkou : Závěsy klapek jsou vytvořeny tak aby v zavřené poloze vytvářely společný nedělený aerodynamický profil ...

Zatím jsme navážili na prototyp velmi pěkných 16,65kg. Ale ještě bez vybavení řízením a elektrikou, zavětrání klapky a vytmelení 50litrových integrálních nádrží.