Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Shark létá! |
Napsal uživatel Jaroslav Dostál |
Středa, 19 Srpen 2009 01:00 |
Dnes, 13:15 SHARK odstartoval ke svým prvním zalétávacím letům.
Shark ve své verzi LS s pevným podvozkem , řízený zalétávacím pilotem LAA Radkem Škvařilem , začal svůj základní zalétávací program na letišti Aeroklubu Břeclav . Po ukončení základního zalétávacího programu bude letoun představen dealerům , zákazníkům a redaktorům leteckých časopisů na mateřském letišti v Senici. Výrobce Shark.Aero sro Senica, Slovensko - chystá okamžité pokračování ve vývoji letounu se zatahovacím podvozkem, tak aby se dosáhlo toho na co všichni netrpělivě čekají - ověření nakolik byly investice do návrhu speciální aerodynamiky úspěšné. Zároveř ovšem bude pokračovat vývoj za účelem získání typové certifikace pod LAA a spuštění sériové výroby. Letoun je připraven nejen k typové certifikaci pod LAA a obdobné "UL" certifikaci v Německu, ale zároveř je počítán a bude zkoušen tak aby beze změny splřoval standardy ASTM, nutné pro získání SLSA schválení v USA a perspektivně Evropské ELA pro 600kg vzletové hmotnosti, až tato kategorie bude schválena. Doufáme, že tenhle přístup by mohl být správnou cestou pro přesvědčení úřadů že celosvětová kategorie LSA /ELA je to co může techniku ale i bezpečnost provozu lehkých sportovních letadel posunout kupředu ... ne v Evropě, ale na celém světč. |