Náhodný obrázek

Dashboard of 046

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Shark létá! Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Středa, 19 Srpen 2009 01:00

Dnes, 13:15 SHARK odstartoval ke svým prvním zalétávacím letům.

Shark ve své verzi LS s pevným podvozkem , řízený zalétávacím pilotem LAA Radkem Škvařilem , začal svůj základní zalétávací program na letišti Aeroklubu Břeclav .

Po ukončení základního zalétávacího programu bude letoun představen dealerům , zákazníkům a redaktorům leteckých časopisů na mateřském letišti v Senici.

Výrobce Shark.Aero sro Senica, Slovensko - chystá okamžité pokračování ve vývoji letounu se zatahovacím podvozkem, tak aby se dosáhlo toho na co všichni netrpělivě čekají - ověření nakolik byly investice do návrhu speciální aerodynamiky úspěšné. Zároveř ovšem bude pokračovat vývoj za účelem získání typové certifikace pod LAA a spuštění sériové výroby.

Letoun je připraven nejen k typové certifikaci pod LAA a obdobné "UL" certifikaci v Německu, ale zároveř je počítán a bude zkoušen tak aby beze změny splřoval standardy ASTM, nutné pro získání SLSA schválení v USA a perspektivně Evropské ELA pro 600kg vzletové hmotnosti, až tato kategorie bude schválena.

Doufáme, že tenhle přístup by mohl být správnou cestou pro přesvědčení úřadů že celosvětová kategorie LSA /ELA je to co může techniku ale i bezpečnost provozu lehkých sportovních letadel posunout kupředu ... ne v Evropě, ale na celém světč.