Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Gryf P27 už můžeme létat sami |
Napsal uživatel Gryf design |
Neděle, 11 Prosinec 2011 00:00 |
8. prosince jsme dostali technický průkaz Gryfa P27 - takže si můžeme dopřát konečně nějaké letové hodiny i sami ... Po dlouhých testech s rozličnými turbulátory, které sice většinu buffetingu vyřešily ale nikdy nebyly ideální, jsme nakonec přistoupili ke změně tvaru zadní části trupu. Krok za krokem jsme nakonec vyřešili nejen problém buffetingu, ale i zlepšili rychlosti našeho nového typu letadla . Testy potvrdily, že jsme dosáhli svých záměrů - návrhu UL a 600kg E-LSA letounu se vztlakovým profilem a jednoduchou klapkou, zaměřeného na jednoduchý přístup bez lezení na křídlo, enormní výhled z kabiny a dobrou stabilitu ... Pro další úpravy a testovací lety jsme letoun přemístili na letiště Kunovice, do hangárů jednoho z Gryfáků Tondy Machaly. Postupně jsme tam prováděli jednotlivé úpravy tak abychom z našeho dítka dostali co nejvíc ... 1. září - Mirek Janák připravuje letoun k prvnímu letu se zvětšeným objemem zadní části trupu Veronika a Marián Mečiar - Aerosspool CZ ... pomohli s řadou drobných problémů ... Jejich kompozitový Aerospool CZ Classic parkuje vpravo za Gryfem ... První testy s letadlem se zvětšeným truoem vzadu byly létány zalétávačem Radkem Surým ... Veliké díky !!! 13. září - letiště Kunovice ... a finální tvar už byl zkoušen Radkem Škvařilem - na fotce z kamery za letu lze rozpoznat nejen že si už bavlnky daly říct, ale i všechny změny, které jsme na tvaru zadní části trupu provedli .... 14. říjen 2011 - k dalšímu testovacímu letu Návrat z posledního testovacího letu , po kterém letoun potvrdil správnost všech úprav - a mohl tak získat LAA technický průkaz Z. S pomocí Gryf klubáka Mariána Rydla a mechanika Pavla Taláška jsme doufám odhalili i "ducha" v elektrickém systému ... Gryfáci Marián Rydlo a Jiří Vychopeň potom co je duch polapen . Horkovzdušný balon na pozadí napovídá o večerních hodinách... Pak jsme přesunuli prototyp do dílen na letišti Senica , tabychom vyměnili prototypový tvar zadní části trupu za finální, plynulejší provedení ze skelného laminátu 2. listopadu - Bohuš Závodný finalizuje novou zadní část trupu klasickou laminátní technologií - takže nakonec bude mít trup daleko plynulejší tvar, než prototypový kus, odleaděný za letu během testů ... - takže 11tého prosince už jsme si mohli tohle provedení otestovat za letu - a zalétávací pilot Radek Škvařil nás tak mohl zaučit jak létat svůj vlastní letoun sami. Bohuš Závodný - a jeho první let v P27.
Během dalšího vývoje bychom rádi překonstruovali hlavně ocas Gryfa P27 - z plátnem potaženého ocasu P11, použitého pak na amerických verzích Skyboyů na celokovový, lepený a nýtovaný z duralových plechů ( technologie MD3 Ridera), nejdříve ale zvětšili palivovou nádrž a doplnili prvky k našemu osobnímu létání. Kdyby to chtěl někdo sériově vyrábět, chtělo by to ještě upravit některé technologie, které by mohly udělat letadlo jednodušší na výrobu a lehčí ... |