Náhodný obrázek

L-510

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Novinky Gryf P27 už můžeme létat sami
Gryf P27 už můžeme létat sami Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Neděle, 11 Prosinec 2011 00:00

8. prosince jsme dostali technický průkaz Gryfa P27 - takže si můžeme dopřát konečně nějaké letové hodiny i sami ...

Po dlouhých testech s rozličnými turbulátory, které sice většinu buffetingu vyřešily ale nikdy nebyly ideální, jsme nakonec přistoupili ke změně tvaru zadní části trupu. Krok za krokem jsme nakonec vyřešili nejen problém buffetingu, ale i zlepšili rychlosti našeho nového typu letadla .

Testy potvrdily, že jsme dosáhli svých záměrů - návrhu UL a 600kg E-LSA letounu se vztlakovým profilem a jednoduchou klapkou, zaměřeného na jednoduchý přístup bez lezení na křídlo, enormní výhled z kabiny a dobrou stabilitu  ...

Pro další úpravy a testovací lety jsme letoun přemístili na letiště Kunovice, do hangárů jednoho z Gryfáků Tondy Machaly. Postupně jsme tam prováděli jednotlivé úpravy tak abychom z našeho dítka dostali co nejvíc ...

1. září  -   Mirek Janák připravuje letoun k prvnímu letu se zvětšeným objemem zadní části trupu

Veronika a Marián Mečiar - Aerosspool CZ ... pomohli s řadou drobných problémů  ...

Jejich kompozitový Aerospool CZ Classic parkuje vpravo za Gryfem ...

První testy s letadlem se zvětšeným truoem vzadu byly létány zalétávačem Radkem Surým ... Veliké díky !!!

13. září - letiště  Kunovice

... a finální tvar už byl zkoušen Radkem Škvařilem  -  na fotce z kamery za letu lze rozpoznat nejen že si už bavlnky daly říct, ale i všechny změny, které jsme na tvaru zadní části trupu provedli  ....

14. říjen 2011 - k dalšímu testovacímu letu

Návrat z posledního  testovacího letu , po kterém letoun potvrdil správnost všech úprav - a mohl tak získat  LAA technický průkaz Z.

S pomocí Gryf klubáka Mariána Rydla a mechanika Pavla Taláška jsme doufám odhalili i "ducha" v elektrickém systému ...

Gryfáci  Marián Rydlo a Jiří Vychopeň potom co je duch polapen . Horkovzdušný balon na pozadí napovídá o večerních hodinách...

Pak jsme přesunuli prototyp do dílen na letišti Senica , tabychom vyměnili prototypový tvar zadní části trupu za finální, plynulejší  provedení ze skelného laminátu

2. listopadu - Bohuš Závodný finalizuje novou zadní část trupu klasickou laminátní technologií - takže nakonec bude mít trup daleko plynulejší tvar, než prototypový kus, odleaděný za letu během testů ...

- takže 11tého prosince  už jsme si mohli tohle provedení otestovat za letu - a zalétávací pilot Radek Škvařil nás tak mohl zaučit jak létat svůj vlastní letoun sami. Bohuš Závodný - a jeho první let v P27.

 

Během dalšího vývoje  bychom rádi překonstruovali hlavně ocas Gryfa P27 - z plátnem potaženého ocasu P11, použitého pak na amerických verzích Skyboyů na celokovový, lepený a nýtovaný z duralových plechů ( technologie MD3 Ridera),  nejdříve ale zvětšili palivovou nádrž a doplnili prvky k našemu osobnímu létání.

Kdyby to chtěl někdo sériově vyrábět, chtělo by to ještě upravit některé technologie, které by mohly udělat letadlo jednodušší na výrobu a lehčí ...