Náhodný obrázek

Rider made in Hluk on the ground

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Videa Gryf ULM-1 first assembly
Gryf ULM-1 first assembly Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pondělí, 25 Červenec 2011 17:52

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!!

1987 : First assembly of Gryf ULM-1 ultralight in hangars of Let Kunovice, that time with Trabant engine and torsion drive ...
První skládání Gryfa v hangárech kde se montovaly šestsetdesítky ... tehdy jsme to brali jako hobby, 23let poté je L610 zapomenuta a my vyvíjíme x-tého ultralighta - na rozdíl od ULM-1 létajícího mnohem rychleji než všechny tehdy "dospělé" sportovní letadla v aeroklubech