When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.
Price-induction jet looks nice for that purposes : At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.
of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be very similar
Partneři
Organizace
Magazíny
Výstavy
Prodejci
GRYF magazine
GRYF magazine
News about Gryf and more...
Aktuální max. rychlosti letounu Shark
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
!!WARN_FL1!! 1993 : Skyboy prototype at Kolin airport - Interplane chiefpilot Henčl shows his special flight-style. Prototyp Skyboye na letišti v Kolíně 1993 - v Henčlovi tehdy bouchly asi saze ... - i s Rotaxem 462 použitelné éro se u nás setkalo s tolika pomluvami, že ze sta Skyboyů létajících po světě jich u nás létá jen několik. Pozvěte si na zálet mistra Fráňu - užijete si.