| Aktuální max. rychlosti letounu Shark | 
| Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl: 
 | 
Počasí v ČR
| Bavlnkové testy P27 |   |   | 
| Napsal uživatel Gryf design | 
| Neděle, 14 Srpen 2011 07:53 | 
| 
 Poslední týdny trávíme snahou po oživení systémů P27 - tak aby byl prototyp použitelný pro běžné klubové létání. 
 Zrovna si hrajeme is bavlnkovými testy - používajíc kameru za 1500Kč , namontovanou na křídle , a pár desítek bavlnek, nalepených poštovní páskou na povrch trupu. Tenhle relativně levný přístup, spolu s řadou viřičů - vyřešil problém s buffetingem. Nicméně - turbulátory se moc nelíbí - a stejně to asi nebude finální řešení, a tak se chystáme lepit bavlnky i na "nafouknutou" zadní část trupu - řešení, které před pár lety pomohlo Riderovi být ještě o pár kilometrů rychlejší. Ostatně - tohle je "proof of concept" - letadlo má mít do budoucna zcela nové ocasní plochy. Z hlediska ověření základní koncepce - všechny testy potvrdily že základní idea UL a 600kg E-LSA středoplošníku s negativním šípem, s vysokovztlakým profilem a jednoduchou klapkou - zaměřená na snadný přístup , velký výhled z kabiny a ověření dostatečné stability ... je použitelná. | 


 
   
  













































 
 
