Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Shark TAS rychlosti - 350 km/hod s Rotaxem 914 ? |
Napsal uživatel Gryf design |
Sobota, 24 Prosinec 2011 13:48 |
Od prvních výsledků letových zkoušek jsme dostávali dotazy kdy tam namontujeme Rotax 914 - a od počátku jsme to moc nepodporovali, s tím že se k tomu vrátíme až někdo bude potřebovat provozovat letadlo ve větších výškách ... Ale zrovna se objevil zákazník který používá letadla pro velmi specifické účely - a tak nám nezbylo než si nechat spočítat jaký by měla instalace Rotaxu 914 na TAS rychlosti ve větších výškách - a nestačili jsme se divit !!! Skutečně - instalace Rotaxu 914 nemá význam v menších výškách, kde se běžně používá většina UL letounů, pro větší hmotnost, složitost a nárůst ceny letadla s tím spojenou - a pokud by se nepodařilo zastavit dmychadlo do stávajícího plynulého tvaru čumáku, bambule dmychadla by určitě vedla k částečnému zhoršení aerodynamického tvaru - a tímpádem co by se získalo na tahu, prodělalo by se na odporu. Ale v letové hladině 10 000 ft dělá rozdíl TAS rychlostí kolem 50 km/hod - a maximální rychlost v horizontu ve 20 000 ft se blíží 350 km/hod !!! Ačkoliv jde o teoretické analýzy, - obávám se že nakonec nezbyde než se podřídit tomu co Shark nabízí. Potenciál TAS rychlostí spočtený pro Rotax 912 ULS a přeplňovaný Rotax 914 - pro 472,5 kg ultralighta i 600 kg E-LSA :
|