Náhodný obrázek

Rider 031 above Štěrky lakes

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Novinky LAMA President’s Award 2012 : Jan Fridrich, LAA
LAMA President’s Award 2012 : Jan Fridrich, LAA Tisk Email
Napsal uživatel Gryf club   
Úterý, 31 Červenec 2012 22:10

Dan Johnson předává LAMA award za tento rok Jau Fridrichovi - LAA

Blahopřejeme Honzo !!!

- a držím palce aby takovéto události  pomohly i celosvětové LSA / ELSA, která by českým výrobcům asi pomohla nejvíc.

Jan Fridrich - jako představitel LAA a  evropské LAMA získal LAMA President’s Award ( cenu presidenta LAMA ) během letošní AirVenture ( Oshkosh ). Předávající President LAMA Dan Johnson říká že Fridrich byl většinovým výběrem 800 zástupců výrobců LSA, volících kandidáty této ceny ...

Takže se nám Gryfklubák dostal do seznamu lidiček ke kterým jsme před lety vzhlíželi :o)

2012: Jan Fridrich ( Czech LAALAMA EU, ... a Gryf club)

2011: Jack Pelton, bývalý president a CEO firmy Cessna

2010: Tom Gunnarson (FAA Small Airplane Directorate)

2009: Mary Jones (Experimental Aircraft Association)

2008: Matthias Betsch (Flight Design, Germany)

2007: Eric Tucker (Rotax)

2006: Dan Johnson (LSA Marketing)

2005: Earl Lawrence (Experimental Aircraft Association)

2004: Phil Lockwood (Lockwood Aviation Supply)

2003: Mike Loehle (Loehle Aircraft)

2002: Chuck Slusarczyk (CGS Aircraft)

2001: Chris Heintz (Zenair Aircraft)

2000: Darryl Murphy (Murphy Aircraft)

1999: Bob Gavinsky (Stoddard-Hamilton Aircraft)

1998: Tom Peghiny (Flightstar Aircraft)

1997: Dennis Soder (Kolb Aircraft)

1996: Homer Kolb (Kolb Aircraft)

1995: Phil Reed (Skystar Aircraft)

1994: Lance Neibauer (Lancair Aircraft)

1993: Randy Schlitter (Rans Aircraft)

1992: Dick VanGrunsven (Van’s Aircraft)