Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Cielo e Volo - Ozzano 2005 |
![]() |
![]() |
Napsal uživatel Jaroslav Dostál |
Neděle, 05 Červen 2005 00:00 |
Mně osobně se ovšem nejvíce líbil zákaznický Rider 006 v barevném provedení blízkém celokompozitnímu letounu. Tady ve srovnání s nepoměrně dražším CT. Rider v.č. 008 čekající na tankování. Co jiného nás zaujalo v Ozzanu: Italské předvádění omezené "jen mírnými obraty do 90°" se v praxi nepříliš setkávalo s realitou. Na zemi UL-akrobatický: letoun C26 Pino Cirimeleho (www.avioportolano.it)... ...a za ním česká Samba XXL. Domácí celokovový hornoplošník DF2000 firmy CA - Coavio (www.coavio.com) se tu také představil v několika kusech. Domácí prodejní leader TECNAM presentoval svoji letošní novinku - bezvzpěrový hornoplošník P2004 Bravo, předvedenou poprvé na Aero 2005 ve Fridrichshafenu. V detailu propracovaná konstrukce, jako všechny TECNAMy viditelně cílená na solidnost až robustnost. Italskou specialitou je nadměrný výskyt UL vírníků, ale také občasný letounek neuvěřitelných kombinací - jako tady kombinace bambulovitě Bellovské kabinky s přehršlí trubkové konstrukce "nějak" propojující křídla a ocasní plochy. Superlevný letounek FLYLAB - jakoby historické Tucano, vybavené "vrtulníkovou" bublinou kabiny je další specialitou na Italském menu - zřetelně se stejnými geny. Eurostar předváděný špičkovým pilotem a zástupcem Kunovického Aerotechniku Davide Burejem. Německý Impulse, pohledný ale doposud "bez šťávy" se představil s faceliftovanými kryty motoru - a moc mu to slušelo! Amfibie jsou trošku mimo zájmu českých pilotů; tahle kompositní, na zemi zarážející spoustou viřičů na přeobleném trupu ale docela létala. Poprvé jsem tu viděl nejen na fotce český Skylark Váhalíkovy firmy DOVA. O českém dolnoplošníku Alto jsem doposud věděl jen z doslechu. Zřejmě si musíme začít zvykat že se více o českých výrobcích dozvíme v zahraničí. Itálie pro mne před léty vždy znamenala letouny Sky Arrow. V době Skyboye mi připadal příliš drahý. Je s podivem, že se letoun udržel v nabídce deset let - bez viditelnější změny. Dost lidí tu zaujala UL verse Jaku "z druhé světové". Ale srdce technika zaplesalo ani ne tak nad dvouplošníčkem Renegade (kategorie Experimental) jako nad jeho pohonnou jednotkou - australským čtyřtaktním hvězdicovým sedmiválcem Rotec. 130HP, 108 kg. Bohužel trošku moc kilo pro dobrého ultralighta. Jinak v Itálii létají už většinou UL letouny blízké větším sportovním letounům - S.G. AVIATION STORM, Rally 105, FLYEVOLUTION SG Beluga, Alpi Aviation Pioneer 200 a Pioneer 300, Corivi aviation Vulcan C100, FLY SYNTHESIS STORCHy a TEXANy, VM-1 Esqual, Eurofly Star Light FB5 a Flash, Eurostar, TL-2000 Sting Carbon, Zlín Aviation Savage, atd. - tak jako loni Jen Fascinationy , Sovy jsou ale od loňska vidět už jen na parkovišti hostů; některé další letouny z loňské nabídky ale ani to ne... My jsme doufali, že příštím rokem budeme moci naši nabídku rozšířit... a místo toho se Marián stal vedoucím výroby Alta a spolupracujeme na projektech pro zcela jiné firmy než neuvěřitelné Italy. |