Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Oshkosh - EAA AirVenture 2005 |
![]() |
![]() |
Napsal uživatel Jaroslav Dostál |
Neděle, 31 Červenec 2005 00:00 |
Na Oshkoshi - EAA AirVenture tentokrát přišlo kolem 700.000 návštěvníků, na Wittman Regional Airport přistálo více než 10.000 letadel, v letových ukázkách jich bylo 2.927, z toho rekordních 1.267 homebuiltů, 924 vintage (historických) letounů, 386 warbirdů; 196 ultralightů; 130 plovákových letounů a 24 vrtulníků. Na zemi jste pak mohli napočítat 789 letounů vystavovaných komerčně… Vůbec poprvé pak byly na výstavě předváděny letouny odpovídající nové US kategorii LSA.
Ačkoli mimo tento výběr americké konstrukce převažovaly, šlo většinou jen o těžší verse trubkovitých letadel místní kategorie Ultralight trainer (které postupně budou převedeny pod novou kategorii) a tak se z místních do výběru na LSA Mall dostaly jen piperovitý American Legend AL3C-100 Cub, plátnem potažený hranatý hornoplošník Sky Ranger a dolnoplošník SONEX - snad nejjednodušší co se dá postavit z ohýbaných a nýtovaných plechů. Navíc se tu objevil i v Indii vyráběný Indus Aviation T211 Thorpedo - konstrukce Johna Thorpa s motorem Jabiru, vycházející z původního amerického Sky Scooteru z 50. let, poháněného původně 50HP Franklinem.
Austrálii tu zasupovala LSA verse Jabiru, Rumunsko Aerostar Festival chlubící se návazností na výrobu ruských cvičných Jaků. Tři německá letadla - Aerosport Ltd. Breezer, Aerosport Ltd. C42 Ikarus a Flight Design CT, i Italské TECNAMy - Bravo, Echo Super a Sierra tu naznačovaly náskok Evropy v lehkých letadlech díky předpisům, které se podstatně dříve odklonily od původního znění US FAR Pt.103.
Sedm českých letadel - Evektor SportStar, JIHLAVAN Airplanes KP-5 Kappa, Fantasy Air Allegro 2000, TL-Ultralight Sting Sport, ATEC Zephyr 2000, Interplane Skyboy a náš MD3 Rider nabízený zde firmou AveoUSA pak místní poněkud vyvedly z kontextu.
Připočtete-li k tomu vystavovaného Parrota a Mermaida českoamerické firmy CAW, byly letos české konstrukce asi tím nejzajímavějším co tu mohla kategorie LSA zákazníkům nabídnout.
Parrot a Mermaid
Czech Kodiak team
Zájem byl veliký, nový trh je obrovský, ale i nevyzpytatelný.... a tak si budeme asi muset počkat s hodnocením úspěšnosti jednotlivých typů do příštího EAA AirVenture 2006. Zastavíte se?
Kontaktní osobou pro dealerství Ridera v USA se stal Chuck Reynolds, AveoUSA. Na dubnovém Sun'n Fun 2006 by Aveo rádo presentovalo jak svoji vznikající dealerskou síť pokrývající celé území USA, tak další 'přírůstky do rodiny'. Nejbližší ideou známého zalétávacího pilota Dan Johnson (a šéfa LSA mall v Oshkoshi) je představit novou kategorii LSA skupinovým obletem USA provedeným se všemi vybranými LSA letouny, nabízenými na místním trhu. Vidět a zkusit si je asi to nejlepší co může pomoci jak rozšíření této kategorie, tak i prodeji našich letadel. |