Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Canadian Rider C-IFHK from www.jetphotos.net : Jean-Pierre Bonin
Skyboy for Germany dealer with Jurka
Shark mock-up at AERO Friedrichshafen 2007
L-33
Gryf Košťál flying in Holíč

Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1958 is not allowed to access /home2/gryfairca96e/html/components/com_joomgallery/img_thumbnails/skyper_gt9_15/skyper_gt9_-_aero_friedrichshafen_2014_20140414_1963283983.jpg owned by uid 65534 in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 120

Warning: getimagesize(/home2/gryfairca96e/html/components/com_joomgallery/img_thumbnails/skyper_gt9_15/skyper_gt9_-_aero_friedrichshafen_2014_20140414_1963283983.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: Permission denied in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 120

Warning: Division by zero in /home2/gryfairca96e/html/modules/mod_joomimg/tmpl/default.php on line 140
Skyper GT9 - AERO Friedrichshafen 2014
Fate bird




MD3 Rider Tisk Email

ImageZalétán 2004. Dvoumístný celokovový vzpěrový hornoplošník s motorem Rotax 912 a tříkolým podvozkem. Laminátová kapotáž pilotního prostoru s dopředu otevíratelnými dveřmi. Cestovní rychlost 200-220 km/hod, VNE 275.

Výroba: GRYF Aircraft, spol s r.o. Hluk byla firmou Flyitalia srl v roce 2006 zastavena a přesunuta do dílen mateřské firmy v Doveře - Itálii.

 

MD-3 Rider je jednomotorový dvoumístný ultralehký vzpěrový hornoplošník celokovové konstrukce s klasickými ocasními plochami a tříkolým pevným podvozkem s řízeným příďovým kolem a hydraulicky bržděnými hlavními koly, sedadly vedle sebe a dvojím řízením s elektricky ovládanou vyvažovací ploškou výškovky a štěrbinovými vztlakovými klapkami navržený podle předpisů UL 2 a německých NFL pro "sportovní létací zařízení"

Image
Zálet 25.2.2004

KLEC KOKPITU TRUPU svařena z ocelových trubek (1.7214) zahrnuje úchyty požární přepážky, závěsy motoru , konzoly podvozku, závěsy křídla a vzpěr a zadní části trupu, úchyty pasů a konzoly prvků řízení.

KAPOTÁŽ KOKPITU TRUPU je laminátová, nalepena lepícím tmelem na nosnou konstrukci. Vytváří rám požární přepážky, kryt palubní desky, rám zasklení, tvarové napojení na křídla a rámy dveří. Vzadu je kokpit vybaven odklopným krytem pro vnější vstup do zavazadlového prostoru.

DVEŘE KABINY z uhlíkového kompositu s tvarovanými plexiskly na celém svém povrchu jsou uchyceny na dvou předních závěsech a zamykány v horním a dolním zadním rohu čepy na pružinách, ovládaných bowdeny. Dveře jsou vybaveny vnějšími zámky integrovanými do klik a otvíracími pákami zevnitř.

KOMPOZITNÍ MOTOROVÉ KRYTY jsou v horizontální rovině dělené na dvě části. Spodní část se vstupem vzduchu pro vodní chladič a bočními vstupy pro přímé chlazení válců je uchycena šrouby na lem požární přepážky. Olejový chladič má samostatný NACA vstup z pravé strany, pro motor Rotax 912S s vnějším lapačem. Horní kryt je s lemem požární přepážky a spodním krytem spojen CAM-LOCKy.

ZADNÍ KORNOUT TRUPU je snýtovaná trnovými nýty z lisovaných duralových přepážek a plechů, slepených primárně lepícím tmelem včetně KÝLu se symetrickým profilem NACA 0012, závěsů VOP na zadním kozlíku a závěsů směrovky na kýlu. Závěsy kornoutu jsou ocelové, nýtované plnými nýty. Kornout je zakončen kompozitními aerodynamickými kryty, vytvářejícími i malý spodní kýl.

STABILIZÁTOR VOP poloskořepinové konstrukce se symetrickým profilem NACA 0012 stejné technologie má 2+2 závěsy s čepy pr. 8 na zadní část trupu uchycené na pomocném předním a hlavním nosníku. Závěsy na trup z pevnostní oceli jsou nýtovány plnými nýty.

Na klavírovém závěsu uchycená VÝŠKOVKA poloskořepinové konstrukce stejné technologie je vybavena elektricky ovládanou VYVAŽOVACÍ PLOŠKOU, rovněž zavěšenou na klavírovém závěsu.

CELOKOVOVÁ KŘÍDLA poloskořepinové konstrukce s jednoduchými vzpěrami a nosníkem jsou složena z dílců vyrobených z duralových plechů, profilů a lisovaných žeber slepených lepícím tmelem Emfimastik PU50 a snýtovaných trnovými nýty. Křídla mají standardně 2x36 l integrální nádrže v náběžné hraně u kořene . Na přání rozšířené o jedno žebro na 2x50 = 100 litrů. Křídla jsou opatřena profilem MS(1)-0313 s plynulým zavětráním klapek a rozměrným kompositním koncovým obloukem. Dopředný šíp 3° je použit za účelem zlepšení aerodynamického tvaru trupu a výhledu z kokpitu při akceptovatelném rozsahu centráží. Závěsy na ?-nosníku z 3mm tlustých duralových plechů a zadního nosníku z ocelového plechu jsou snýtovány s nosníkem plnými nýty. Duralové závěsy jsou opatřeny ocelovými vložkami v místech spojovacích čepů.

Křídlo může být sklápěno k ocasu pro transport nebo hangárování (volitelně).

40% 1:2 diferenciální KŘIDÉLKA poloskořepinové konstrukce jsou zavěšena na klavírových závěsech na vrchní straně profilu křídla a naháněna ve svém kořenovém žebru.

Štěrbinové KLAPKY poloskořepinové konstrukce jsou zavěšeny na 3 pákách a prostřednictvím torzní trubky naháněny ve dvou bodech na každé straně – u prvního a druhého závěsu. Elektricky vysouvané klapky mají polohy 15o, 30o a 40o

KOMPOSITNÍ NOHY HLAVNÍHO PODVOZKU jsou uchyceny v konzolách svařované prutoviny trupu. HLAVNÍ KOLA s pneumatikami 14x4 jsou vybaveny hydraulickými diskovými brzdami, ovládanými společnou pákou mezi piloty.

PŘEDNÍ NOHA , řiditelná od pedálů řízení směrovky je vybavena tlumením pryžovými provazci s dotlumením pryžovým blokem. Vidlice podvozku nese lité kolo s PNEU 13x4.

ŘÍZENÍ - plně dvojí řízení s klasickými kniply a pedály.

VÝŠKOVKA je řízená kniply v konzolách torzní předlohy ručního řízení, ramenem uprostřed napojené jediným táhlem na ovládací páku výškovky. Táhlo je suvně vedeno ve vodících kladičkách.

KŘIDÉLKA jsou řízena kniply systémem táhel a pák. Systém řízení křidélek je diferencován použitím nelineárních pák 1:2.

SMĚROVKA je řízená pedály prostřednictvím lan v plastových kluzných trubkách s napínáky lan vpředu u pedálů. Pedály jsou vzájemně propojeny táhly napojenými na ovládací páku přední nohy podvozku.

KLAPKY jsou vysouvány elektromechanickou vzpěrou (systém BETAKOM) umístěnou ve stropní partii kokpitu prostřednictvím torzní trubky s pákami a táhly do křídla.

VYVAŽOVACÍ PLOŠKA VÝŠKOVKY je ovládána elektromechanickou vzpěrou RAY ALLEN T2-10A umístěnou uvnitř výškovky. Používá originální spojovací prvky sady, vyztužené nasunutou a nalepenou duralovou trubkou.

ELEKTRICKÝ SYSTÉM - 12 V instalace s odděleným zapalováním, baterka 12V/16 Ahod.

ImageImage

 

INTERIÉR

Individuální stavitelná sedadla pro dva piloty. Tvar “zalomené” podlahy zvolen z hlediska komfortu při delších letech i pro zvýšení bezpečnosti (podlaha přebírá část havarijního zatížení pasů) Čtyřbodé bezpečnostní pasy a čalouněná sedadla s kompozitní kostrou, kobercem krytá podlaha a laminátový zavazadlový prostor za sedačkami. Ovladače přípusti plynu, sytiče, trimu výškovky a klapek na středním sloupku, páka ovládání hydraulických brzd podvozku na středovém panelu.

PŘÍSTROJOVÁ DESKA s letovými přístroji , tlačítkem startéru a hlavními vypínači vlevo, nav/com středním panelem s pevnou pozicí FLYDATu v jeho spodní části, a přístroji pohonné jednotky, ukazateli paliva, spinači a pojistkami vpravo. Dva ventily paliva na pravém panelu – u indikátorů stavu a minima paliva.

Nastavitelné difuzory ofuku čerstvým vzduchem na horní straně střední části krytu palubní desky.

LETOVÉ PŘÍSTROJE

 

  • Standard : 3” rychloměr, výškoměr a vario, příčný sklonoměr, kompas
  • Advanced : Horizont, elektrický zatáčkoměr
  • Luxury : Directional Gyro Horizont

 

PŘÍSTROJE POHONNÉ JEDNOTKY

 

  • Standard : 2 palivoměry se signalizací minima a dvěma kohouty paliva, Ampérmetr, 12V zásuvka, vypínače a jističe
  • Advanced : VOX intercom Flightcom 403mc, ukazatele Tlaku paliva a Manifold pressure

 

CENTRÁLNÍ PANEL

 

  • Standard : FLYDAT
  • Advanced : Radio/Transceiver ICOM A200
  • Luxury : GPS Bendix King Skymap II + panel mount SM 2204, Transponder Garmin GTX 320A
  • Option : GPS Bendix King Skymap IIIC + Panel mount SM 2204, nebo Rack mount SM 2204C

 

Image

ROZMĚRY

 

  • Rozpětí 9.0 m
  • Délka 5.9 m
  • Výška 2.3 m
  • Plocha křídla 9.9 m2
  • Dopředný šíp křídla - 3°

 

HMOTNOSTI MD3 RIDER

 

  • Prázdná hmotnost 297 kg
  • Maximální vzletová hmotnost 480 kg

 

HMOTNOSTI MD3 RIDER UL

 

  • Prázdná hmotnost 275 kg
  • Maximální vzletová hmotnost 450 kg

 

POHONNÁ JEDNOTKA

Motor ROTAX 912 S 100HP @ 2380 otáček/min na vrtuli s nerezovým výfukem s integrálním topením (motor 80 HP Rotax 912 volitelný pro UL verzi)

VRTULE standard: WOODCOMP SR 200 B - dřevěná 3-listá na zemi stavitelná 1.68 m s 35mm vložkou.

VÝKONY (ROTAX 912 S)

 

  • Max. povolená rychlost VNE 275 km/hr
  • Max. rychlost horizont. letu VHmax 220 km/hod
  • Pádová rychlost bez klapek 75 km/hod
  • Pádová rychlost s klapkami 63 km/hod
  • Max. stoupavost 5 m/s

 

Image

Výroba série se nyní rozbíhá ve firmě GRYF Aircraft s.r.o. pod vedením ing. Mečiara.

 

Více fotografií v gallerii GRYF magazínu Link