Napsal uživatel Jan Košťál
|
Pátek, 23 Prosinec 2005 15:32 |
Svého GRYFa jsem vyrábčl převážně v dílně pana Tůmy v Hodonínč. Od jednotlivých podsestav se přešlo až ke konečné montáži trupu s gondolu a ustavení křídel včetně vzpěr. Pro nedostatek místa v jeho garáži se konečná montáž a ustavení ocasních ploch provedla už v aeroklubu v Holíči.
Nosné plochy se pro změnu obšívaly plátnem a vypínaly napínacím lakem v Letu Kunovice, včetně konečného nástřiku polyuretanovým lakem. No a pak se to jen během dvou měsíců zase zpátky poskládalo a 10.9.1994 se s tím poprvé vzlétlo. To byl ještě namontován Strádalův STRADEX 600 a létalo se na něm až do 31.7.1995, kdy se namontoval ROTAX 447 - celkový nálet 10hodin 10minut. Vrátím se ještě kousek zpět na duben 1995, kdy se můj Gryf OK ZUR 01 ocitl díky firmě Interplane na statické ukázce na letecké výstavě va Fridrichshafenu. Po montáži Rotaxu proběhlo asi dalších 30 letů (do 3.3.1997) kdy byla zjištěna závada - zborcení středové přepážky od tlumičů podvozku, které byly použity z Jawy 250 a byly nedostatečně tuhé, takže došlo k návratu k původní výkresové verzi na gumové provazce. No a pak už se po opravě zase létalo až dodnes - respektive zatím poslední let byl přes Pálavu do Ĺ˝idlochovic a do Zbýšova u Brna a zpět dne 9.10.2005. čili k dnešnímu dni se zatím nalétalo 44 hodin a 55 minut při 121 vzletech (za 11 let???) Při takovém náletu to vypadá, že s tím budou poletovat ještě děti mých dětí... |