Monthly Picture

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partners

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizations

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazines

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Airshows

Banner
Banner

Dealers

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Weather
Gryfair.cz GRYF magazine GRYF pilots corner Jan Košťál o svém GRYFu OK ZUR 01 (GRYF klub)
Jan Košťál o svém GRYFu OK ZUR 01 (GRYF klub) Print E-mail
Written by Jan Košťál   
Friday, 23 December 2005 15:32

českySvého GRYFa jsem vyrábčl převážně v dílně pana Tůmy v Hodoníně. Od jednotlivých podsestav se přešlo až ke konečné montáži trupu s gondolu a ustavení křídel včetně vzpěr. Pro nedostatek místa v jeho garáži se konečná montáž a ustavení ocasních ploch provedla už v aeroklubu v Holíči.

Nosné plochy se pro změnu obšívaly plátnem a vypínaly napínacím lakem v Letu Kunovice, včetně konečného nástřiku polyuretanovým lakem. No a pak se to jen během dvou měsíců zase zpátky poskládalo a 10.9.1994 se s tím poprvé vzlétlo. To byl ještě namontován Strádalův STRADEX 600 a létalo se na něm až do 31.7.1995, kdy se namontoval ROTAX 447 - celkový nálet 10hodin 10minut. Vrátím se ještě kousek zpět na duben 1995, kdy se můj Gryf OK ZUR 01 ocitl díky firmě Interplane na statické ukázce na letecké výstavě va Fridrichshafenu.

Po montáži Rotaxu proběhlo asi dalších 30 letů (do 3.3.1997) kdy byla zjištěna závada - zborcení středové přepážky od tlumičů podvozku, které byly použity z Jawy 250 a byly nedostatečně tuhé, takže došlo k návratu k původní výkresové verzi na gumové provazce. No a pak už se po opravě zase létalo až dodnes - respektive zatím poslední let byl přes Pálavu do Židlochovic a do Zbýšova u Brna a zpět dne 9.10.2005. čili k dnešnímu dni se zatím nalétalo 44 hodin a 55 minut při 121 vzletech (za 11 let???) Při takovém náletu to vypadá, že s tím budou poletovat ještě děti mých dětí...