Aktuální max. rychlosti letounu Shark |
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
|
Počasí v ČR
Pár slov o Gryfících na Sebring Sport Aviation Expo |
Napsal uživatel Jaroslav Dostál |
Středa, 30 Leden 2008 15:36 |
Velice potěší když na Sport Aviation Expu použije Dan Johnson při své přednášce o LSA jako ilustraci budoucnosti kategorie LSA 3D vizualizaci Sharka s nápisem 'MODERN MARVELS'
Na Sebringu se ale taky dalo najít zastoupení nového amerického dealera MD3 Ridera - Space Coast Aviation Services, Inc. Jejich webové stránky pozývají na Sun'n Fun - abyste se mohli s Riderem seznámit osobně... Podle informací Rona Bearera Jr. - Presidenta Space Coast Aviation Services, Inc. : "budeme na místě LP-50 na Sun N Fun , který se nachází na ploše Light Plane area. Budeme mít vystaveného MD3 Ridera , připraveného pro testovací lety. Pro tuto příležitost jsme domluveni s Danem Johnsonem ohledně napsání flight review , a Flying Magazine a Plane & Pilot ohledně publikací....
Chcete-li vědět víc o Sebring Sport Aviation Expo , mrkněte se na webové stránky Sport-aviation-expo , stránky EAA Sebring , nebo nahlídněte do EAA Sebring galerie V češtině se řadu novinek dozvíte z článku Jana Fridricha, autora všech zde publikovaných snímků na webu LAA , nebo v sumarizačním článku v časopise PILOT Skyboy do Sebringu nakonec nedorazil, dost pravděpodobně z důvodu špatného počasí. (zákazníci se bavili na yahoo skyboy group že tam měl doletět jeden z nich se svým Skyboyem). Ale Interplane přivezl novou konstrukci Marka Ivanova. Jeho ZJ Viera je skutečně unikátní. Onehdy mi Markovu Vieru Vašek Chvála komentoval že je to krásné, když konstruktér není spokojen s hmotností letadla 85kg, protože chtěl původně 75. Vzpomněl jsem si že i ten nejlehčí Gryf ULM-1 s motorem Astro600 od Pavla Uhlíře měl 135 kg... Asi se na to dívám s určitou mírou nostalgie, rogallo co se mi na něj už pěkných pár let práší v garáži vážilo kolem 30kg...
Věřím že tento druh létacích hraček s prázdnou hmotností pod 100kg může mít stále budoucnost. Jenom si myslím, že by taková "hračka pro větší kluky" měla být trošku "více sexy". (obrázky Viery najdete v obou článcích o Sebringu, stačí prokliknout výše uvedené odkazy) |