When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.
Price-induction jet looks nice for that purposes : At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.
of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be very similar
Partneři
Organizace
Magazíny
Výstavy
Prodejci
GRYF magazine
GRYF magazine
News about Gryf and more...
Aktuální max. rychlosti letounu Shark
Se základními kryty kol hlavního podvozku, zatím bez krytů příďového podvozku a stále s vrtulí Woodcomp 3000 2W (podle woodcompu tahle vrtule není z jejich vrtulí "nejrychlejší") dnes 17.12.2009 Shark nalétl:
!!WARN_FL1!! 1993 : Skyboy prototype at Kolin airport - Interplane chiefpilot Henčl shows his special flight-style. Prototyp Skyboye na letišti v Kolíně 1993 - v Henčlovi tehdy bouchly asi saze ... - i s Rotaxem 462 použitelné éro se u nás setkalo s tolika pomluvami, že ze sta Skyboyů létajících po světě jich u nás létá jen několik. Pozvěte si na zálet mistra Fráňu - užijete si.
Gryf ULM-1 Zdeno Petiry se v devadesátých objevoval všude - i když byl občas prohlašován za výrobek firmy TIB :) Gryf ULM-1 of Zdeno Petira - Gryf club member homebuilder, was flying in all Czechoslovakia aircraft meetings of 90s ... sometimes with our first prototype
1989 : First flight of our first ultralight aircraft Gryf ULM-1 was done with engine Astro 600 of Pavel Uhlíř by Let Kunovice test pilot Sklenář. Zálet našeho prvního ultralightu - Gryfa provedl zalétávač Letu Kunovice Sklenář ještě s motorem Astro 600 Pavla Uhlíře a spolilery příčného řízení, zvolenými kvůli úspoře hmotnosti. Prototyp vážil 137 kg. Tehdy jsme s letounem presentovaným pod našim zaměstnavatelem LET Kunovice nemohli sami létat - ačkoliv existoval předpis pro stavbu UL letadel, neexistovala možnost jak na něj získat pilotní průkaz.
1987 : First assembly of Gryf ULM-1 ultralight in hangars of Let Kunovice, that time with Trabant engine and torsion drive ... První skládání Gryfa v hangárech kde se montovaly šestsetdesítky ... tehdy jsme to brali jako hobby, 23let poté je L610 zapomenuta a my vyvíjíme x-tého ultralighta - na rozdíl od ULM-1 létajícího mnohem rychleji než všechny tehdy "dospělé" sportovní letadla v aeroklubech
Video created by new Flyitalia chief of production Antonio Bencini , named "A day flying on my Flyitalia 's MD3 rider on the italians alps".You can visit Antonio's blog , or try to see some Youtube videos taken at Dovera airport: