Náhodný obrázek

Shark at AERO Friedrichshafen 2009

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Videa
1993 : Skyboy prototype at Kolin airport Tisk Email
Napsal uživatel interplane sro   
Pondělí, 25 Červenec 2011 18:05

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!! 1993 : Skyboy prototype at Kolin airport - Interplane chiefpilot Henčl shows his special flight-style. 
Prototyp Skyboye na letišti v Kolíně 1993 - v Henčlovi tehdy bouchly asi saze ...
- i s Rotaxem 462 použitelné éro se u nás setkalo s tolika pomluvami, že ze sta Skyboyů létajících po světě jich u nás létá jen několik.
Pozvěte si na zálet mistra Fráňu - užijete si.

 
Gryf ULM-1 during 90s airshows with Zdeno Petira Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pondělí, 25 Červenec 2011 17:02

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!!

Gryf ULM-1 Zdeno Petiry se v devadesátých objevoval všude - i když byl občas prohlašován za výrobek firmy TIB :)
Gryf ULM-1 of Zdeno Petira - Gryf club member homebuilder, was flying in all Czechoslovakia aircraft meetings of 90s ... sometimes with our first prototype

 
1989 - first flight of Gryf ULM-1 Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pondělí, 25 Červenec 2011 18:02

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!!

1989 : First flight of our first ultralight aircraft Gryf ULM-1 was done with engine Astro 600 of Pavel Uhlíř by Let Kunovice test pilot Sklenář.
Zálet našeho prvního ultralightu - Gryfa provedl zalétávač Letu Kunovice Sklenář ještě s motorem Astro 600 Pavla Uhlíře a spolilery příčného řízení, zvolenými kvůli úspoře hmotnosti. Prototyp vážil 137 kg.
Tehdy jsme s letounem presentovaným pod našim zaměstnavatelem LET Kunovice nemohli sami létat - ačkoliv existoval předpis pro stavbu UL letadel, neexistovala možnost jak na něj získat pilotní průkaz.

 

 
Gryf ULM-1 first assembly Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pondělí, 25 Červenec 2011 17:52

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!!

1987 : First assembly of Gryf ULM-1 ultralight in hangars of Let Kunovice, that time with Trabant engine and torsion drive ...
První skládání Gryfa v hangárech kde se montovaly šestsetdesítky ... tehdy jsme to brali jako hobby, 23let poté je L610 zapomenuta a my vyvíjíme x-tého ultralighta - na rozdíl od ULM-1 létajícího mnohem rychleji než všechny tehdy "dospělé" sportovní letadla v aeroklubech

 

 
MD3 Rider at Montreal, Canada Tisk Email
Napsal uživatel gastoncoyote   
Čtvrtek, 31 Květen 2007 18:31

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!!

Ultra-léger d'Hervé Martin dans la région de Montréal, Québec, Canada.

 
Trojformace Coyote+Storm+Rider Tisk Email
Napsal uživatel HansAir.cz   
Čtvrtek, 31 Květen 2007 18:22

Rider se učí létat v trojformaci. První let.
Zdroj: www.hansair.cz

 
A day on the Alps Tisk Email
Napsal uživatel flybird86   
Čtvrtek, 31 Květen 2007 18:13

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
!!WARN_FL1!!

Video created by new Flyitalia chief of production Antonio Bencini , named "A day flying on my Flyitalia 's MD3 rider on the italians alps". You can visit Antonio's blog , or try to see some Youtube videos taken at Dovera airport:

 

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 Další > Konec >>

Strana 2 z 2