Náhodný obrázek

Gryf TIB flying

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Novinky Ohlédnutí za ideou Billa McClunga
Ohlédnutí za ideou Billa McClunga Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Úterý, 15 Leden 2008 12:28

Před sedmi lety Bill McClung - ředitel Sun'n Fun a president interplane USA přišel s ideou přinést na trh USA širší nabídku lehkých sportovních letadel, počínaje lehkým Pt103 ultralightem Griffon (rekonstruovaný Gryf), se Skyboyem jako "ultralight trainerem" o který byl v USA aktuálně velký zájem a Eurostarem a Sovou jako kity, které by po odsouhlasení LSA předpisů byly již na trhu a mohly by tak být mezi prvními SLSA schválenými letadly.

Toho času jsme s Billem navštívili několik českých firem a přivezli do USA první Eurostary (aktuálně pro USA Evektor SportStar ) a první Sovy (aktuálně pro USA KP-5 Kappa ) . Eurostar se pak skutečně stal prvním SLSA schváleným letadlem - ale to už mimo Interplane USA.

 

Kdyby majitel firmy interplane USA Ralph Mandarino nenaslouchal jeho 'zkušeným rádcům', dnes by jeho firma ( podle aktuálních informací o prodejích SLSA ) mohla patřit na trhu SLSA k lídrům: s 14% podílem = 156 prodanými letadly...

A to počítáme jenom prodeje letadel které tehdy byly vyvinuty ... přidáme-li tehdy plánované projekty P11, P15 a reálně vyrobené hornoplošníky MD3 Rider mohl být jedničkou.

Perfektní idea Bille - škoda že rady jednatelky, která nevěděla co to je letadlo a dalších zainteresovaných přivedly Mandarínovu firmu z objednávek na 100kusů Skyboyů ročně když jsem firmu opouštěl ... tam kde je.

(Skutečně se nás byl zeptat do Letecké Továrny jestli bychom mu byli schopni zabezpečit výrobu těch sto kusů ročně. Jeho firma nebyla, ale zase jeho noví zástupci byli natolik schopní že to z Billových objednávek na sto letadel ročně zredukovali na 56 celkem.

Mrkněte se ostatně na web interplane - na kterém se dozvíte aktuálně spíše o novém dítku ZJ Viera

Na stránkách samotné české firmy se přitom dovíte plno jiných věcí - otázkou ovšem je jestli firma vůbec ví že je má : interplane - vypadají že jsou několik let staré, nabízejí Skyboye a Skyboye XJ ( jim nabízený projekt Gryf P15, o který oficiálně neměli zájem ale o pár let zkopírovali a chybami opatřili), ale také letadéka Flamingo a Falcon .. . Zajímavá historie. Jeden z výrobců na čele tabulky prodejů SLSA, který ovšem Skyboye vůbec nemá na titulní straně webu. Snad abych si časem připravil dokumentaci aby se alespoň nějak pomohlo vlastníkům sta letadel po celém světě. A nebo že by měl někdo zájem vyrábět zcela nové SkySportBoye, upravené na 600kg vzletovky?

 

 

Sport Aircraft from Czech Republic - během Sun'n Fun 1999 jsme předvedli skutečně zajímavý český tým - pod českými a americkými vlajkami mohli návštěvníci najít zástupce a specialisty z Evektoru, Kappy, Interplane a Gryfa .

 

 

První letoun Evektoru byl přivezen do USA v roce 1999 námi, jako vůbec první letoun s barevným schématem pruhů a hvězd. Originální umělecký návrh, nabízený nám ředitelem Evektor-Aerotechniku Mariánem Mečiarem používal světle a tmavě modrou, ale Bill požádal o výměnu světle modré za červenou aby letoun byl v česko-amerických národních barvách.

 

 

První Sova v USA s jejich Jihlavským týmem (ing. Dvořák uprostřed).