Náhodný obrázek

Gryf club flights for WS - WS banner

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Novinky 20 let po záletu L610
20 let po záletu L610 Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Úterý, 06 Leden 2009 22:18


30-tého prosince 2008, Albert Orlita zorganizoval setkání zůčastněných na vývoji L610 - abychom pietně oslavili dvacetiny jejího prvního záletu

Chcete-li vidět více snímků z této akce, mrkněte se na galerii Petra Štěrby

Chcete-li vědět více o historii L610 , přečtěte si v roce 2008 aktualizovaný článek Alberta Orlity

 

Chcete-li vědět více o původním výrobci L610 , navštivte webové stránky LETu Kunovice . Nezkoušejte na nich nalézt L610 mezi jejich výrobky. Po 1989 takzvaný "velký letecký průmysl" nedostal do prodeje do dnešního dne ani jeden z vyvíjených letounů - a to přes miliardy Korun, investovaných do vývoje z kapes daňových poplatníků.

 

Srovnej si tyhle dvě letadla : Produkt "velkého leteckého průmyslu" nás stál podle některých údajů tisku kolem 7-9 miliard Kč. Čili každý z nás včetně kojenců na tohle přispěl tisícovkou. Nikdy necertifikován, jediný kus nebyl prodán zákazníkovi.

Na vývoj českých UL a LSA letadel - ve kterých patříme mezi nejlepší na světě - nepřispěl stát snad ani korunou. Desítky typů ve výrobě, stovky letadel prodaných každý rok...

Na většině z nich se nějakým způsobem podíleli odborníci, kteří se vyučili na programu L610. EuroStar , Skyboy a Sova se na trh USA dostaly společně už před deseti lety. MD3 Rider, SportCruiser a řada dalších nesou podpisy řady přátel se kterými jsme se v LETu dlouhá léta setkávali...

Takže přez vyšumělé miliardy - vlastně bychom měli kapitánům českého leteckého průmyslu poděkovat. Kdyby velký letecký průmysl fungoval, těžko by se našlo tolik špičkových a zkušených odborníků kteří by investovali svůj čas do vývoje stále dokonalejších lehkých sportovních letadel ...

Není to ... paradox ?