Monthly Picture

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partners

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizations

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazines

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Airshows

Banner
Banner

Dealers

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Weather
Gryfair.cz GRYF magazine Written about us PILOT 7/2006: MD3 Rider
PILOT 7/2006: MD3 Rider Print E-mail
Written by Jaroslav Dostál   
Thursday, 28 September 2006 11:38
českyTechnická komise LAA ČR měla dne 31.5.2006 zasedání v Hluku u Kunovic. Jednání se zůčastnili pánové Chvojka, M. Kábrt, Mečiar, Theiner, Teplý, Vychopeř a Chvála. Jednání předcházela podrobná technická prohlídka letounu MD3 Rider přistaveného do hangáru na letišti v Kunovicích. Kontrolovaný letoun vážil 287 kg. Poté následovala prohlídka areálu výrobní firmy GRYF Aircraft s.r.o. v Hluku u Kunovic, která tento typ vyrábí. Prohlédli jsme si výrobní postupy a rozestavěné letouny v různém stavu rozpracovanosti. Výroba i rozpracované letouny se líbily. Na jednání byl projednáván mimo jiné Typový průkaz letounu MD3 Rider...