Zálet 1989. Jednomístný vzpěrový hornoplošník z duralových trubek s křídly i ocasními plochami potaženými plátnem a tlačným motorem Rotax 447. Maximální cest. rychlost 120 km/hod, Pádovka 45km/hod, potřebné letiště 25m.
Výroba : firmou TIB byla už před lety ukončena, několik dalších letadel bylo amatérsky postaveno z dokumentace členy GRYF klubu.
|
Celý článek...
|
Zalétán 1993. Vzpěrový hornoplošník s duralovou nosnou konstrukcí a kompozitovou kabinou se sedadly vedle sebe, s tlačným motorem Rotax 462-912ULS. Maximální cest. rychlost 140-160 km/hod.
Výroba : Interplane sro , Zbraslavice.
|
Celý článek...
|
Zalétán 2004. Dvoumístný celokovový vzpěrový hornoplošník s motorem Rotax 912 a tříkolým podvozkem. Laminátová kapotáž pilotního prostoru s dopředu otevíratelnými dveřmi. Cestovní rychlost 200-220 km/hod, VNE 275.
Výroba: GRYF Aircraft, spol s r.o. Hluk byla firmou Flyitalia srl v roce 2006 zastavena a přesunuta do dílen mateřské firmy v Doveře - Itálii.
|
Celý článek...
|
Dvousedadlový celokovový lehký sportovní letoun, navrhovaný primárně pro cross-country lety – se snadným nastupováním a extrémním výhledem z kabiny a polohou křídel umožňující pilotu pocitově srůst s letadlem v jeden celek. Navrhován podle Evropských předpisů pro UL letadla a US předpisu LSA.
|
Celý článek...
|
Vysokovýkonný kompositní tandémový UL/LSA dolnoplošník, navrhovaný pro cross-country létání na větší vzdálenosti vyšší rychlostí než je v této třídě obvyklé. Kombinace exklusivních výkonů s komfortním kokpitem a nekompromisním stylingem nabízí pocit skutečného žraloka na obloze ...
Vyráběný firmou Shark.aero s.r.o. Senica.
|
Celý článek...
|
Řada projektů MD je rodina celokovových letadel připravená v počátcích s Mariánem Mečiarem na základě zkušeností s originální technologií Ravena a Pottierovy Koaly. Nejdříve vznikla řada MD1, MD2 a MD3 (dolnoplošník, tandem a hornoplošník) coby nabídka pro několik zájemců o výrobu. Když byl firmou Flyitalia s.r.l. vybrán jako první hornoplošník MD3 , pokračovali jsme s dalšími studiemi jeho možných následníků - tentokrát už na základě dobrých zkušeností s MD3... Spolu s Mariánem jsme nejdříve navrhli definici této řady letadel (hmotnosti, plochy, předpisy, obálky zatížení ) a aerodynamicko-technologickou definici křídla - pevnostní systém, geometrii klapek - založenou na zkušenostech z našich prací pro velký letecký průmysl . Max. povolená rychlost VNE 275 km/hr pokryla veškeré předpokládané výkony celé rodiny , takže jsme ji ponechali stejnou pro všechny typy - abychom mohli použít hotové podsestavy pro všechny subtypy bez následných změn a přepočtů, nebo dokonce dodatečných zkoušek.
|
Celý článek...
|
|
|
|
|