Náhodný obrázek

Gryf-club-Matterhorn

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Novinky
NEXT-Aircraft míting ve Vogheře : MD3 Rider je možná zpátky Tisk Email
Napsal uživatel NEXT Aircraft   
Sobota, 02 Červenec 2011 17:45

Od příštího měsíce chce italská firma  Next Aircraft   spustit znovu výrobu českého letounu MD3 Rider .

Podle slov Roberto Treppiediho  chce firma nejdříve vyrobit malou sérii letadel z podsestav které získali po zkrachovalé firmě Flyitalia, a do té doby připravit jeho upgrade .

Firma Next aircraft / Eurocharter Srl nás pozvala k jednání o přípravě standardní sériové verze letounu MD3 a jako  poradce v souvislosti s opětným spuštěním sériové výroby - aby eliminovala nesmyslné kroky a úpravy letounu bývalého vedení firmy  Flyitalia - které udělaly z jednoho z nejlepších hornoplošníků na trhu hračku pro majitele firmy - bez jakýchkoliv zkušeností z leteckého průmyslu.   Podle současných domluv máme připravit nejen sériové provedení pro rok 2012 ( s využitím subdodavatelských kontaktů a technologií firmy) - završené dodatkem k typovému certifikátu, ale i řadu dalších změn, které by dostaly Ridera opět na místo na trhu  UL a LSA které mu během výroby v Hluku náleželo. Létat 222 km/hod v 1,17m kokpitu , startovat a přistávat na 100 metrech, doletět 1000 km - s 300kg platícím zatížením pro LSA ( ELSA LAA) verzi - to stále není zlé. Línější hromadně vyráběná konkurencie má platící zatížení  o 50 až 80 kg nižší.

Nové MD3 Ridery budou vyráběny v Itálii v prostorných nových halách ,  na letišti Voghera kousek pod Milánem. Firma zvažuje finální montáž na různých místech světa - v Brazílii, USA ... a třeba i u nás. Pro 600kg ELSA verzi by to mohlo být zajímavé.

Celý článek...
 
Zálet letounu EV 55 Outback Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pátek, 24 Červen 2011 15:57

 Dnes v 10:55  odstartoval prototyp  EV55 ke svému prvnímu, úspěšnému 30-ti minutovému letu.

Blahopřejeme všem Evektorákům, počínaje  šéfkonstruktérem EV55 Petrem Štěrbou -  jedním z prvních členů Gryf clubu, jedním z podepsaných pod dokumentací Skyboye a P27 - a občas i sedajících do kokpitu našeho dědečka Gryfa ULM-1 ... tak to vypadá, že naše ultralajty jsou rok od roku trošičku vetší.  Že bychom jednou navrhovali i 70-timístného ultralighta, to jsem tedy do letoška netušil :)

Více informací o letounu EV55 naleznete na  Evektor EV55 webových stránkách.

 
Shark 003 má zalétnutý první světový rekord Tisk Email
Napsal uživatel Eric de Barberin-Barberini   
Pátek, 10 Červen 2011 00:00

Shark 003 včera dosáhl světového rekordu na trati 15 až 25 km.
Počasí moc nepřálo  -  větrno,  poryvy. Ale má Lady copilot měla velmi obsazený plánovací kalendář , a Vlado mne žádal abych moc netlačil na pilu .
Tak jsme šli na věc.
Závěrem je že jsme dosáhli průměrné rychlosti 282 km/hod.
Nyní je to v rukách Francouzsjé federace, čekající na potvrzení  FAI.  To sebere možná i několik měsíců.
Nicméně - je to ukázkou toho co se dá se Sharkem dosáhnout , a já k tomu mohu jen dodat - dostanete z něj mnohem víc.

(zatím 15 km/hod pod skutečnou max. rychlostí, kterou nalétl 001)

 
AERO Friedrichshafen 2011 invitation Tisk Email
Napsal uživatel Jaro Dostal   
Středa, 06 Duben 2011 13:41

13.-16. dubna :  Sharka můžete i letos najít na výstavě AERO Friedrichshafen  - v hale B2, stand 107.

 Chcete-li o něm vědět víc  , navštivte Shark.aero  web, nebo náš odkaz na  Gryf airplanes .

 
P27 pokračuje Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Čtvrtek, 23 Prosinec 2010 11:27

 

Ačkoliv se o potenciální výrobu P27 zajímalo několik českých i zahraničních firem, nakonec děláme vše proto abychom dokončili projekt P27 jako svoji "hobby" aktivitu : Během 2010 se rekonstruovala křídla na menší, celpokovová, tak abychom ověřili změnu koncepce na letoun LSA / respektive ELSA podle LAA .  23. prosince jsme dostali pod stromeček hotová křídla a paralelně i přestavbu přístrojového panelu , instalaci rádia, antén ...

Bohuš Závodný zároveň dokončil kompozitní karosérii trupu včetně kabiny - takže po ukončení placených prací pro jiné firmy bychom rádi co nejdříve připravili prototyp k záletu . Jednou z variant pokračování je, že časem nabídneme stavebnice, nebo plánky ke stavbě a lamináty.

Více obrázků aktuálního stavu projektu můžete najít v P27 galerii.

 
MD3 Rider se vrací ? Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design / Aerodream   
Úterý, 13 Červenec 2010 17:48

Práva na výrobu Flyitalia MD3 Rider koupila italská firma Eurocharter S.r.l.  Tato aktivita Roberto Treppiediho,  původního dealera DynAero pro Itálii  snad přinese opětnou spolupráci na vývoji i výrobě ...  V současnosti  probíhají první dialogy o znovuspuštění výroby  a využití českých subdodavatelů -  tak, aby dosáhla alespoň úrovně původní České kvality...

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 4 z 22