Napsal uživatel Gryf design
|
Sobota, 24 Prosinec 2011 13:48 |
|
Celý článek...
|
|
Napsal uživatel Barberini Aviation
|
Čtvrtek, 15 Prosinec 2011 00:00 |
Ve čtvrtek 15tého zaletěl ultralight Shark rychleji než aktuální světový rekord v kategorii RAL2T na vzdálenosti 50 km a 500 kilometrů. Výkony byly létány pod dohledem FFPLUM, francouzské federace "microlightů". Průměrná rychlost dosažená na 50 kilometrovém uzavřeném okruhu je 270 km/hod.
Průměrná rychlost dosažená na 500 kilometrovém uzavřeném okruhu je 223 km/hod.
Silný protivítr v první polovině 500 km okruhu dává prostor pro vylepšení . |
Napsal uživatel Gryf design
|
Neděle, 11 Prosinec 2011 00:00 |
8. prosince jsme dostali technický průkaz Gryfa P27 - takže si můžeme dopřát konečně nějaké letové hodiny i sami ...
Po dlouhých testech s rozličnými turbulátory, které sice většinu buffetingu vyřešily ale nikdy nebyly ideální, jsme nakonec přistoupili ke změně tvaru zadní části trupu. Krok za krokem jsme nakonec vyřešili nejen problém buffetingu, ale i zlepšili rychlosti našeho nového typu letadla .
Testy potvrdily, že jsme dosáhli svých záměrů - návrhu UL a 600kg E-LSA letounu se vztlakovým profilem a jednoduchou klapkou, zaměřeného na jednoduchý přístup bez lezení na křídlo, enormní výhled z kabiny a dobrou stabilitu ...
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Gryf design
|
Neděle, 14 Srpen 2011 07:53 |
Poslední týdny trávíme snahou po oživení systémů P27 - tak aby byl prototyp použitelný pro běžné klubové létání.
Zrovna si hrajeme is bavlnkovými testy - používajíc kameru za 1500Kč , namontovanou na křídle , a pár desítek bavlnek, nalepených poštovní páskou na povrch trupu. Tenhle relativně levný přístup, spolu s řadou viřičů - vyřešil problém s buffetingem.
Nicméně - turbulátory se moc nelíbí - a stejně to asi nebude finální řešení, a tak se chystáme lepit bavlnky i na "nafouknutou" zadní část trupu - řešení, které před pár lety pomohlo Riderovi být ještě o pár kilometrů rychlejší.
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Gryf design / Vlado Pekár - Shark.aero
|
Středa, 10 Srpen 2011 12:29 |
Actual news from Shark.aero sro :
Během leteckého závodu Paris - Madrid 2011, probíhajícího od 16-tého června , si Eric de Barberin-Barberini - pilot s tisíci hodinami na stihačkách vyzkoušel co to je potkat se s rotorem na závětrné straně hory - a vyzkoušel si tak se svým synem na zadním sedadle crash test v reále - prý nějakých deset výškových metrů pod sedlem . Klasická pilotní chyba, ne přiliš moc vítaná při 300km/hod rychlostech Sharka. Letoun totálně zničený - krom bezpečnostní struktury kokpitu, posádka přečkala tuto reálnou zkoušku bezpečnosti bez větších problémů (syn bez jakéhokoliv následku, otec už jak je vidět chodí také - článek je o tom, že Eric zrovna přivezl zbytky do Senice aby se domluvil o dodábce dalšího kusu Sharka). Celé story si můžete přečíst na webu Shark.aero , nebo přepsaný zde (sorry v angličtině, slovenskou verzi jsem zatím na webu nenašel) :
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Gryf design
|
Středa, 20 Červenec 2011 00:00 |
19tého července 2011 se prototyp UL/ELSA letounu P27 poprvé dostal do vzduuchu na letišti v Kroměříži - s testovacím pilotem LAA Miroslavem Rakušanem za kniplem. Během dalších dní , letoun pokračuje v zalétávacích letech tak abychom po odladění pohonné jednotky a systémů mohlo konečně po létech vývoje pro jiné létat pro vlasní zábavu. Jsou i nějaké řeči kolem potenciální sériové výroby, ale to momentálně není na pořadu dne ...
Ví ce obrázků ze zalétávání najdete v galerii P27.
|
Celý článek...
|
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>
|
Strana 3 z 22 |