Náhodný obrázek

fuselage negative molds finished - prototype team

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Novinky
Shark TAS rychlosti - 350 km/hod s Rotaxem 914 ? Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Sobota, 24 Prosinec 2011 13:48

Celý článek...
 
Ericovy rekordy s jeho Sharkem 003 Tisk Email
Napsal uživatel Barberini Aviation   
Čtvrtek, 15 Prosinec 2011 00:00

Eric's shark permormed next world records

Ve čtvrtek 15tého zaletěl ultralight Shark rychleji než aktuální světový rekord v kategorii  RAL2T na vzdálenosti 50 km a  500 kilometrů. Výkony byly létány pod dohledem FFPLUM, francouzské federace "microlightů". Průměrná rychlost dosažená na 50 kilometrovém uzavřeném okruhu je 270 km/hod.

Průměrná rychlost dosažená na 500 kilometrovém uzavřeném okruhu je 223 km/hod.

Silný protivítr v první polovině 500 km okruhu dává prostor pro vylepšení .
 
Gryf P27 už můžeme létat sami Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Neděle, 11 Prosinec 2011 00:00

8. prosince jsme dostali technický průkaz Gryfa P27 - takže si můžeme dopřát konečně nějaké letové hodiny i sami ...

Po dlouhých testech s rozličnými turbulátory, které sice většinu buffetingu vyřešily ale nikdy nebyly ideální, jsme nakonec přistoupili ke změně tvaru zadní části trupu. Krok za krokem jsme nakonec vyřešili nejen problém buffetingu, ale i zlepšili rychlosti našeho nového typu letadla .

Testy potvrdily, že jsme dosáhli svých záměrů - návrhu UL a 600kg E-LSA letounu se vztlakovým profilem a jednoduchou klapkou, zaměřeného na jednoduchý přístup bez lezení na křídlo, enormní výhled z kabiny a dobrou stabilitu  ...

Celý článek...
 
Bavlnkové testy P27 Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Neděle, 14 Srpen 2011 07:53

p27-2011_08_05-cotton test

Poslední týdny trávíme snahou po oživení systémů P27 - tak aby byl prototyp použitelný pro běžné klubové létání.

Zrovna si hrajeme is bavlnkovými testy - používajíc kameru za 1500Kč , namontovanou na křídle , a pár desítek bavlnek, nalepených poštovní páskou na povrch trupu. Tenhle relativně levný přístup, spolu s řadou viřičů - vyřešil problém s buffetingem.

Nicméně - turbulátory se moc nelíbí - a stejně to asi nebude finální řešení, a tak se chystáme lepit bavlnky i na "nafouknutou" zadní část trupu - řešení, které před pár lety pomohlo Riderovi být ještě o pár kilometrů rychlejší.

Celý článek...
 
Shark 003 crash-test během soutěže Paris-Madrid Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design / Vlado Pekár - Shark.aero   
Středa, 10 Srpen 2011 12:29

Shark003-crash-test

Actual news from Shark.aero sro  :

Během leteckého závodu  Paris - Madrid 2011, probíhajícího od 16-tého června , si Eric de Barberin-Barberini - pilot s tisíci hodinami na stihačkách vyzkoušel co to je potkat se s rotorem na závětrné straně hory - a vyzkoušel si tak se svým synem na zadním sedadle crash test v reále - prý nějakých deset výškových metrů pod sedlem . Klasická pilotní chyba, ne přiliš moc vítaná při  300km/hod rychlostech Sharka. Letoun totálně zničený - krom bezpečnostní struktury kokpitu, posádka přečkala tuto reálnou zkoušku bezpečnosti bez větších problémů (syn bez jakéhokoliv následku, otec už jak je vidět chodí také - článek je o tom, že Eric zrovna přivezl zbytky do Senice aby se domluvil o dodábce dalšího kusu Sharka). Celé story si můžete přečíst na webu  Shark.aero , nebo přepsaný zde (sorry v angličtině, slovenskou verzi jsem zatím na webu nenašel)  :

Celý článek...
 
První vzlet prototypu Gryf P27 Tisk Email
Napsal uživatel Gryf design   
Středa, 20 Červenec 2011 00:00

19tého července 2011 se prototyp UL/ELSA letounu P27 poprvé dostal do vzduuchu na letišti v Kroměříži - s testovacím pilotem  LAA Miroslavem Rakušanem za kniplem. Během dalších dní , letoun pokračuje v zalétávacích letech tak abychom po odladění pohonné jednotky a systémů mohlo konečně po létech vývoje pro jiné létat pro vlasní zábavu.  Jsou i nějaké řeči kolem potenciální sériové výroby, ale to momentálně není na pořadu dne ...

Ví ce obrázků ze zalétávání najdete v  galerii P27.

 

 

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 3 z 22