Náhodný obrázek

Shark's wing shape

Obrázek měsíce

Jet Shark
Jet Shark
© Gryf design

When 300km/hour is not enough, there are some ideas to create jet-powered aircraft using Shark design, so You could fly 400-500 km/hour according to used engine.

Price-induction jet looks nice for that purposes : 
At Take Off Power, you can get up to 255daN, consuming 80kg/h of fuel for the DGEN 380 and 330daN with 100kg/h fuel consumption for the DGEN 390.

www.price-induction.com

of course - this kind of aircraft cannot be called Ultralight, although its empty weight could be  very similar

Partneři

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Organizace

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Magazíny

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Výstavy

Banner
Banner

Prodejci

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Počasí
Gryfair.cz GRYF magazín Napsali o nás
Napsali o nás
ByDanJohnson.com: Art-Engineering Fusion in the Shark Tisk Email
Napsal uživatel Dan Johnson   
Pátek, 31 Srpen 2007 12:08

USA Recognize that tail? You've seen it twice before on designs that earned Special Light-Sport Aircraft approval: Interplane's Skyboy and FlyItalia's Sport Rider. Designer Jaro Dostal's signature is the shark fin vertical stabilizer. Skyboy is sold in the U.S. by LSA America. SportRider (MD-3 Rider in Europe) is not presently available in the USA. *** Now from the fertile mind of Dostal comes the Shark. It will be produced by Comp-Let, a producer of composite parts for many companies including Diamond, Aeropro, and FK Lightplanes. Jaro's design bureau is leading the development effort. "SportShark will fit LSA rules with a larger wing, simpler flaps, fixed landing gear and prop," declared Comp-Let. "We are finishing the aerodynamic design calculations (forces, structure, stability). Designers prepared a cockpit mockup. We have started to work on a fuselage model. The plan is to fly a prototype by spring 2008. Serial production will start gradually by summer." Shark is but one example of a new LSA as the industry continues its acceleration. Keep clicking ByDanJohnson.com for more...

www.ByDanJohnson.com

 
Fliegermagazin - Juni 2007 Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pátek, 01 Červen 2007 16:51

českyMD3 Rider a COMP-LET Shark se tentokrát dostali na jednu stranu Fliegermagazínu, popisujícího letošní AERO Friedrichshafen:

Celý článek...
 
PILOTES: MD-3 Rider, Le biplace polyvalent Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Pondělí, 05 Březen 2007 16:13
altRécemment arrivé sur le marché bien encombré des ULM biplaces, le MD-3 Ride se place en milieu de gamme. Sa technologie métallique ľéloigne des machines en tubes et toile. Sa silhouette rondouillarde, son train tricycle fixe etses haubans le maintiennent a distance des machines en composites, rapides et sophistiquées. Le but de ses concepteurs est de proposer un ULM "fiable et durable, polyvalent et confortable, performant, agréable et sécurisant". Qu'en est-il? ...
Celý článek...
 
PILOT 8/2006: Jak se létá s letounem MD-3 Rider Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Čtvrtek, 28 Září 2006 11:55
česky Díky přímo řízenému příčovému podvozku nečiní pojíždění po zemi žádné potíže, musíme jen respektovat výše položené těžiště hornopošníku a přizpůsobit rychlost pojíždění stavu plochy. Ovládání plynu je v základní verzi tahovou šroubovací vzpěrou, takže lze jednoduše a plynule nastavit potřebné otáčky, abychom nemuseli bojovat brzděním proti tahu vrtule. Brzdění je nicméně jednoduché centrální ruční pákou mezi piloty.
V rámci kontrolních úkonů před bezpostředním vzletem můžeme využít fixovanou polohu parkovací brzdy a v klidu zkontrolovat vše potřebné...
Celý článek...
 
PILOT 7/2006: MD3 Rider Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Čtvrtek, 28 Září 2006 11:38
českyTechnická komise LAA ČR měla dne 31.5.2006 zasedání v Hluku u Kunovic. Jednání se zůčastnili pánové Chvojka, M. Kábrt, Mečiar, Theiner, Teplý, Vychopeř a Chvála. Jednání předcházela podrobná technická prohlídka letounu MD3 Rider přistaveného do hangáru na letišti v Kunovicích. Kontrolovaný letoun vážil 287 kg. Poté následovala prohlídka areálu výrobní firmy GRYF Aircraft s.r.o. v Hluku u Kunovic, která tento typ vyrábí. Prohlédli jsme si výrobní postupy a rozestavěné letouny v různém stavu rozpracovanosti. Výroba i rozpracované letouny se líbily. Na jednání byl projednáván mimo jiné Typový průkaz letounu MD3 Rider...
Celý článek...
 
UltralightFLYING!, June 2006: Riding the LSA SportRider Tisk Email
Napsal uživatel Jaroslav Dostál   
Čtvrtek, 22 Červen 2006 16:49
USAEvery aircraft has some unique visual feature that sets it apart from other similar-looking types in its class. With a fairly typical front end and wing planform for a tri-gear, high-wing airplane, the SportRider profile may not grab your attention until you get to the tail. Looking like a shark fin, the raked-back vertical stabilizer protruding high above the tail section may have been included to set the design apart, or maybe the designer felt such a shape provided some benefit in performance or safety value. In any case, you'll have no problem picking out a SportRider on a crowded airport ramp among all the other general aviation planes...
Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 Další > Konec >>

Strana 2 z 4