Napsal uživatel Dan Johnson
|
Pátek, 31 Srpen 2007 12:08 |
Recognize that tail? You've seen it twice before on designs that earned Special Light-Sport Aircraft approval: Interplane's Skyboy and FlyItalia's Sport Rider. Designer Jaro Dostal's signature is the shark fin vertical stabilizer. Skyboy is sold in the U.S. by LSA America. SportRider (MD-3 Rider in Europe) is not presently available in the USA. *** Now from the fertile mind of Dostal comes the Shark. It will be produced by Comp-Let, a producer of composite parts for many companies including Diamond, Aeropro, and FK Lightplanes. Jaro's design bureau is leading the development effort. "SportShark will fit LSA rules with a larger wing, simpler flaps, fixed landing gear and prop," declared Comp-Let. "We are finishing the aerodynamic design calculations (forces, structure, stability). Designers prepared a cockpit mockup. We have started to work on a fuselage model. The plan is to fly a prototype by spring 2008. Serial production will start gradually by summer." Shark is but one example of a new LSA as the industry continues its acceleration. Keep clicking ByDanJohnson.com for more...
www.ByDanJohnson.com |
|
Napsal uživatel Jaroslav Dostál
|
Pátek, 01 Červen 2007 16:51 |
MD3 Rider a COMP-LET Shark se tentokrát dostali na jednu stranu Fliegermagazínu, popisujícího letošní AERO Friedrichshafen:
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Jaroslav Dostál
|
Pondělí, 05 Březen 2007 16:13 |
Récemment arrivé sur le marché bien encombré des ULM biplaces, le MD-3 Ride se place en milieu de gamme. Sa technologie métallique ľéloigne des machines en tubes et toile. Sa silhouette rondouillarde, son train tricycle fixe etses haubans le maintiennent a distance des machines en composites, rapides et sophistiquées. Le but de ses concepteurs est de proposer un ULM "fiable et durable, polyvalent et confortable, performant, agréable et sécurisant". Qu'en est-il? ...
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Jaroslav Dostál
|
Čtvrtek, 28 Září 2006 11:55 |

Díky přímo řízenému příčovému podvozku nečiní pojíždění po zemi žádné potíže, musíme jen respektovat výše položené těžiště hornopošníku a přizpůsobit rychlost pojíždění stavu plochy. Ovládání plynu je v základní verzi tahovou šroubovací vzpěrou, takže lze jednoduše a plynule nastavit potřebné otáčky, abychom nemuseli bojovat brzděním proti tahu vrtule. Brzdění je nicméně jednoduché centrální ruční pákou mezi piloty. V rámci kontrolních úkonů před bezpostředním vzletem můžeme využít fixovanou polohu parkovací brzdy a v klidu zkontrolovat vše potřebné...
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Jaroslav Dostál
|
Čtvrtek, 28 Září 2006 11:38 |
 Technická komise LAA ČR měla dne 31.5.2006 zasedání v Hluku u Kunovic. Jednání se zůčastnili pánové Chvojka, M. Kábrt, Mečiar, Theiner, Teplý, Vychopeř a Chvála. Jednání předcházela podrobná technická prohlídka letounu MD3 Rider přistaveného do hangáru na letišti v Kunovicích. Kontrolovaný letoun vážil 287 kg. Poté následovala prohlídka areálu výrobní firmy GRYF Aircraft s.r.o. v Hluku u Kunovic, která tento typ vyrábí. Prohlédli jsme si výrobní postupy a rozestavěné letouny v různém stavu rozpracovanosti. Výroba i rozpracované letouny se líbily. Na jednání byl projednáván mimo jiné Typový průkaz letounu MD3 Rider...
|
Celý článek...
|
Napsal uživatel Jaroslav Dostál
|
Čtvrtek, 22 Červen 2006 16:49 |
 Every aircraft has some unique visual feature that sets it apart from other similar-looking types in its class. With a fairly typical front end and wing planform for a tri-gear, high-wing airplane, the SportRider profile may not grab your attention until you get to the tail. Looking like a shark fin, the raked-back vertical stabilizer protruding high above the tail section may have been included to set the design apart, or maybe the designer felt such a shape provided some benefit in performance or safety value. In any case, you'll have no problem picking out a SportRider on a crowded airport ramp among all the other general aviation planes... |
Celý článek...
|
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 Další > Konec >>
|
Strana 2 z 4 |